نتیجه دیدار والیبال ایران و آمریکا در جام جهانی والیبال 2015
تیم های والیبال ایران و آمریکا در چارچوب مسابقات جام جهانی والیبال به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی سه بر یک آمریکا به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران در هفتمین بازی خود از سری مسابقات جام جهانی رو در روی آمریکا تیم صدرنشین رقابت ها قرار گرفت. تا به حال هیچ تیمی موفق به پیروزی مقابل شاگردان 'جان اسپروا' نشده است و این شکست ناپذیری آمریکا مقابل ایران هم حفظ شد تا تیم ملی والیبال آمریکا با برتری سه بر یک در این دیدار پیروز شود.

ست اول 25 بر 20 ایران

دو تیم تا امتیاز چهار برابر پیش می رفتند اما با دفاع های خوب بازیکنان ایران، دو اختلاف امتیاز ایجاد شد و نتیجه 6 بر 4 به نفع ایران شد. بی دقتی بازیکنان ایران در ضربات نهایی نتیجه را به نفع آمریکا رقم زد تا آن ها با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول بروند.

ملی پوشان ایران توانستند در امتیاز 13 بازی را برابر کنند و در ادامه از اشتباه بازیکنان آمریکا نهایت استفاده را بردند تا با برتری 16 بر 14 به استراحت فنی دوم بروند. دریافت های ضعیف بازیکنان آمریکا باعث شد تا توپ های بازیکنان ایران به امتیاز تبدیل شود و ایران 20 بر 17 از آمریکا جلو بیفتد. تیم ملی والیبال ایران فاصله امتیازی را حفظ کرد و با نتیجه 25 بر 20 پیروز این ست شد.

ست دوم 25 بر 19 آمریکا

دریافت و دفاع های روی تور خوب بازیکنان ایران در این ست عالی بود و همین باعث شد تا ایران 4 بر 2 از آمریکا جلو بیفتد. ملی پوشان ایران فاصله دو امتیازی را حفظ کردند و با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول رفتند.

پس از استراحت فنی، آمریکایی ها با سرویس های خوب و اشتباه بازیکنان ایران در ضربات نهایی، توانستند با چهار امتیاز پیاپی 10 بر 8 جلو بیفتند. حالا این آمریکایی ها بودند که فاصله دو امتیازی را حفظ کردند و با برتری 16 بر 14 به استراحت فنی دوم رفتند.

دریافت های ضعیف و اسپک های بی دقت بازیکنان ایران باعث شد تا آمریکا تمام توپ هایش را به امتیاز تبدیل کند و نتیجه را 20 بر 15 کنند. در ادامه تلاش بازیکنان ایران جواب نداد و آمریکایی ها فاصله امتیازی را حفظ کردند و با برتری 25 بر 19 این ست را به پایان رساندند.

ست سوم 25 بر 22 آمریکا

ملی پوشان ایران با دفاع های خوب موسوی توانستند نتیجه را 4 بر 2 به نفع خودشان کنند. مشکل بازیکنان ایران در توپ های برگشتی در این دیدار هم همچنان وجود داشت تا آمریکا در نتیجه 6 بازی را برابر کند. ملی پوشان ایران در نهایت با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفتند.

دو تیم پس از استراحت فنی پایاپای پیش می رفتند. آمریکایی ها توانستند امتیاز 16 را کسب کنند و با نتیجه 16 بر 15 به استراحت فنی دوم بروند. دو تیم تا امتیاز 21 برابر پیش می رفتند اما اشتباه بازیکنان ایران در دریافت و اسپک باعث شد تا آمریکا 23 بر 21 جلو بیفتد. تیم ملی والیبال آمریکا فاصله امتیازی را حفظ کرد و با نتیجه 25 بر 22 پیروز این ست شد.

ست چهارم 25 بر 21 آمریکا

تیم های والیبال ایران و آمریکا این ست را پایاپای آغاز کردند ولی این آمریکایی ها بودند که با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفتند. اشتباه بازیکنان ایران در دریافت باعث شد تا آمریکا 11 بر 7 از ایران جلو بیفتد.

غفور با یک آبشار قدرتی، دفاع خوب قائمی و سرویس عالی عبادی پور باعث شد تا ایران سه امتیاز پیاپی کسب کند و نتیجه را 11 بر 10 کند تا فاصله امتیازی کاهش پیدا کند. در ادامه آمریکایی ها با سرویس های خوبشان توانستند بازهم فاصله امتیازی را افزایش دهند و نتیجه را 14 بر 11 کنند. تیم ملی والیبال آمریکا با حفظ فاصله امتیازی با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم رفت.

ملی پوشان ایران در جام جهانی والیبال نشان دادند که بسیار احساسی و پراشتباه هستند و در این بازی نیز همین روند را ادامه دادند. پس از ست اول در ست های دوم، سوم و چهارم که فاصله امتیازی آمریکایی ها با اشتباهات ایران افزایش پیدا می کرد، روحیه بازیکنان ایران پایین می آمد و نمی توانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

آمریکایی ها با قدرت این ست را ادامه می دادند و بازیکنان ایران در پاس و دریافت ضعیف عمل می کردند و همین باعث شد تا آمریکا با نتیجه 25 بر 21 پیروز این ست شود. این دیدار در مجموع با برتری تیم ملی والیبال آمریکا به پایان رسید.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی