نتیجه دیدار والیبال ایران و ژاپن در جام جهانی والیبال 2015
تیم های والیبال ایران و ژاپن در چارچوب مسابقات جام جهانی والیبال به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی نزدیک ایران به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ژاپن به عنوان میزبان تاکنون در هفت مسابقه خود در جام جهانی 2015 والیبال به پنج پیروزی مقابل تیم های مصر، استرالیا، کانادا، تونس و ونزوئلا دست یافته و برابر تیم های آمریکا و ایتالیا شکست خورده بود.

ملی پوشان والیبال ایران سومین شکست ژاپنی ها را رقم زدند. بازیکنان ایران که با یک بازی ضعیف ست اول و دوم را واگذار کرده بود در ادامه به خودشان آمدند و با پیروزی در ست های سوم، چهارم و پنجم توانستند میزبان جام جهانی والیبال را شکست دهند و سومین پیروزی خود را کسب کنند.

ست اول 25 بر 22 ژاپن

ملی پوشان ایران این دیدار را با قدرت آغاز کردند و 4 بر 2 از ژاپن جلو افتادند. در ادامه اشتباهات بازیکنان ایران در توپ های برگشتی و دریافت باعث شد تا ژاپن بازی را برابر کند و با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول برود. ژاپنی ها با پاس های سرعتی و اسپک قدرتی توانستند فاصله را به دو امتیاز افزایش دهند و 10 بر 8 از ایران پیش بیفتند.

بی دقتی بازیکنان ژاپن در ضربات نهایی باعث شد تا ایران در نتیجه 13 بازی را برابر کند. ژاپنی ها بار دیگر با اسپک های قدرتی توانستند فاصله را به دو امتیاز افزایش دهند و با برتری 16 بر 14 به استراحت فنی دوم رفتند. ژاپنی ها با حفظ فاصله امتیازی و با یک بازی برتر نسبت به ایران توانستند با نتیجه 25 بر 22 پیروز ست اول شوند.

ست دوم 25 بر 23 ژاپن

دریافت های ضعیف بازیکنان ایران باعث شد تا ژاپن 5 بر 2 جلو بیفتد. موسوی با سرویس های عالی توانست سه امتیاز پیاپی کسب کند. در ادامه سرویس های خوب موسوی باعث شد تا بازیکنان ایران در توپ های برگشتی با دقت عمل کنند و با اسپک های قدرتی نتیجه را 8 بر 6 کنند. تیم ملی والیبال ایران با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول رفت.

پس از استراحت فنی ژاپنی ها با سرویس پرشی موجی توانستند سه امتیاز پیاپی کسب کنند و نتیجه را 9 بر 8 کنند. بازیکنان ایران با دریافت و اسپک های خوب توانستند با نتیجه 14 بر 12 جلو بیفتند. تیم ملی والیبال ایران 16 بر 14 به استراحت فنی دوم رفت.

دفاع های خوب بازیکنان ایران باعث شد تا ایران با سه امتیاز اختلاف نتیجه را 18 بر 15 کند. بی دقتی غلامی در اسپک باعث شد تا ایران دو امتیاز ار دست بدهد و ژاپن در امتیاز 19 بازی را برابر کند. با اسپک شهرام محمودی ایران بازی را 21 بر 20 کرد و غلامی در ادامه با یک سرویس خوب نتیجه را 22 بر 20 کرد.

ژاپنی ها بازهم با سرویس های خوب توانستند بازی را 22 بر 22 برابر کنند. تیم ملی ژاپن با سرویس و اسپک های خوب توانست در مقابل دریافت های بسیار ضعیف ایران، این ست را هم پیروز شود و با نتیجه 25 بر 23 ست دوم را به پایان برساند.

ست سوم 25 بر 18 ایران

ملی پوشان ایران که با یک بازی ضعیف، دو ست را واگذار کرده بودند در این ست به خودشان آمدند و با برتری 8 بر 5 به استراحت فنی اول رفتند. دفاع های خوب بازیکنان ایران نتیجه را 10 بر 5 کرد تا پنج اختلاف امتیاز ایجاد شود و شرایط کمی برای ایران راحت تر شود. تیم ملی والیبال ایران با حفظ فاصله امتیازی و با برتری 16 بر 11 به استراحت فنی دوم رفت.

سامان فائزی با حضورش در این ست چندین امتیاز برای ایران کسب کرد و بازی خوبی را به نمایش گذاشت. بازیکنان ایران در این ست در سرویس، اسپک و دفاع روی تور بهتر از ژاپنی ها عمل کردند و با حفظ فاصله امتیازی موفق شدند در ست سوم با نتیجه 25 بر 18 پیروز شوند.

ست چهارم 25 بر 21 ایران

ملی پوشان ایران بازی واقعی خودشان را به نمایش گذاشتند و با اسپک و دفاع های خوب موسوی توانستند با نتیجه 6 بر 2 جلو بیفتند. تیم ملی والیبال ایران با برتری 8 بر 2 به استراحت فنی اول رفت.

موسوی ستاره ایران در این ست بود و چندین امتیاز کسب کرد. بازیکنان ایران با اسپک های قدرتی و خوب توانستند با نتیجه 16 بر 10 به استراحت فنی دوم بروند. ملی پوشان ایران برخلاف ست های اول و دوم در توپ های برگشتی خوب کار می کردند و با دفاع های روی تور توانستند این ست را به نفع خودشان رقم بزنند و 25 بر 21 پیروز شوند.

ست پنجم 15 بر 12 ایران

دو تیم در این ست پایاپای پیش می رفتند و نمی خواستند که در این دیدار بازنده شوند. تیم های والیبال ایران و ژاپن تا امتیاز 6 برابر پیش می رفتند اما بازیکنان ایران با دریافت و اسپک های خوب توانستند با نتیجه 8 بر 6 از ژاپن جلو بیفتند.

شهرام محمودی با یک دفاع خوب اختلاف را به سه امتیاز افزایش داد و مربی ژاپن را مجبور کرد تا در امتیاز 9 بر 6 درخواست وقت استراحت کند. بیشتر توپ ها برای محمودی ارسال می شد و او هم با اسپک های خوب و پر قدرتش برای ایران امتیاز کسب می کرد تا فاصله امتیازی حفظ شود. این ست در نهایت با برتری 15 بر 12 ایران به پایان رسید تا این دیدار سخت و نفس گیر با پیروزی سه بر دو والیبال ایران تمام شود.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی