آبروریزی والیبال ایران در جام جهانی
با روندی که تیم ملی والیبال ایران در پیش گرفته است، در صورت عدم پیروزی در بازی فردا مقابل مصر این احتمال وجود دارد تیم کواچ به رتبه دهم سقوط کند.

تیم‌ ملی والیبال ایران آخرین بازی خود در جام‌جهانی والیبال را با نتیجه 3 بر صفر به کانادا واگذار کرد و جایگاه هفتمی اش را با هشتمی عوض کرد. این در حالی است که استرالیا با ایران هم امتیاز بوده و تعداد بردهایش هم یکی است و فقط به دلیل معدل ست ایران، آنها در رتبه نهم قرار دارند. این در حالی است که استرالیا در آخرین دیدار خود فردا به مصاف ونزوئلا خواهد رفت و ایران رو در روی مصر قرار می‌ گیرد.

اگر ایران موفق به پیروزی در آخرین دیدار خود نشود و همین روندی را که در پیش گرفته است، ادامه دهد این احتمال وجود دارد که تا رتبه دهمی هم سقوط کند؛ یعنی یک رده پایین تر از عملکردمان در دوره قبلی جام‌جهانی. با این تفاوت که در جام‌جهانی گذشته اگر معیار تعداد برد بود ایران تا رتبه هفتمی می‌ توانست پیش برود و با تیم چهارم هم اختلاف چندانی نداشت.

در دوره گذشته تیم هایی مثل برزیل، کوبا و صربستان حضور داشتند که در این مسابقات غایب هستند و ایران توانسته بود در آن دوره از مسابقات جام‌جهانی تیم هایی مثل آرژانتین، لهستان، صربستان و بسیار دیگری از قدرت ها را برای اولین بار شکست دهند. اما این بار ایران فقط تیم های درجه دو را در 3 بازی توانست شکست دهد. در حالی که در دوره گذشته ایران 5 پیروزی در کارنامه داشت.

حتی اگر در این دوره از مسابقات ایران عنوان دوره گذشته را تکرار کند، این موضوع پسرفتی بزرگ محسوب می‌ شود اما با روندی که بازیکنان تیم‌ملی در پیش گرفته اند، این احتمال وجود دارد رتبه ایران مشابه و یا بدتر از دوره پیش شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:varzesh3.com