پیروزی بسکتبال ایران مقابل هنگ‌ کنگ در بسکتبال قهرمانی آسیا
تیم ‌ملی بسکتبال ایران مرحله دوم ر‌قا‌بت‌های بسکتبال قهرمانی آسیا را با پیروزی برابر هنگ کنگ آغاز کرد.

تیم ‌ملی بسکتبال ایران ر‌قا‌بت‌هایش در مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا را با پیروزی برابر هنگ کنگ آغاز کرد. بسکتبالیست‌های ایران در این مسابقه یک طرفه با نتیجه‌ 111 بر 56 حریف خود را شکست دادند و در چهارمین دیدار پیاپی نیز پیروز بودند. شاگردان 'باوئرمان' فردا (دوشنبه) در ادامه ر‌قا‌بت‌هایشان و حساس‌ترین مسابقه خود تا این مرحله به مصاف فیلیپین نایب قهرمان دوره گذشته می‌روند.

در این دیدار مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی پنج بازیکن شروع کننده تیم ‌ملی بودند. ایران از همان ابتدا قدرتش را به حریف شرقی تحمیل کرد و با درخشش همه بازیکنانش کوارتر نخست را 24 بر 16 به پایان برد.

در کوارتر دوم کادرفنی همانند دیدارهای گذشته از همه بازیکنانش استفاده می‌کرد. در این 10 دقیقه بسکتبالیست‌های ایران تمرکز زیادی بر روی دفاع داشتند و اجازه کار به حریف خود نمی دادند و کوارتر دوم را 22 بر چهار به سود خود تمام کردند.

نیمه دوم با عملکرد بهتر هنگ کنگی‌ها در امتیاز آوری همراه بود. آنها با استفاده از شوت های پیرامونی سعی داشتند فاصله امتیازات را کم کنند و در این زمینه موفق بودند. با این که آنها در کسب امتیاز موفق بودند، ولی نمی‌توانستند برابر حمله های بسکتبالیست‌های ایران کاری کنند و در کوارتر سوم نیز 28 بر 24 مغلوب شدند.

در کوارتر پایانی دوباره ایران صاحب توپ و میدان بود. باوئرمان به بازیکنان اصلی‌اش استراحت داد و جوان‌ترها در میدان بودند و عملکرد خوبی نیز داشتند. این کوارتر نیز کاملا یک طرفه به سود ایران بود و در نهایت با نتیجه‌ 37 بر 12 به پایان رسید و در نهایت ایران 111 بر 56 هنگ کنگ را شکست دهد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir