پیروزی بسکتبال ایران برابر فلسطین در جام ملت‌های بسکتبال
تیم ‌ملی بسکتبال ایران کارش در مرحله دوم ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا را با پیروزی برابر فلسطین تمام کرد.

تیم ‌ملی بسکتبال ایران در ششمین دیدار از ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا به مصاف فلسطین رفت و با نتیجه‌ قاطع 94 بر 48 حریفش را شکست داد و دوباره قدرت نمایی کرد.

مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی بازیکنان شروع کننده ایران در این مسابقه بودند. ملی‌پوشان بسکتبال در کوارتر نخست این مسابقه 17 بر 14 حریفش را شکست داد، اما از کوارتر دوم به صورت کامل صاحب توپ و میدان شد و با دفاعی متمرکز اجازه کار به حریفش نداد. بسکتبالیست‌های تیم ایران در کوارتر دوم با نتیجه‌ 26 بر 6 حریف خود را مغلوب کردند.

با آغاز نیمه دوم قدرت نمایی تیم ‌ملی بسکتبال ایران نیز ادامه پیدا کرد. شاگردان باوئرمن(Dirk Bauermann) که روز گذشته (دوشنبه) با شکست برابر تیم ملی فیلیپین به خود آمده بودند در این مسابقه به هیچ وجه اجازه کار به حریف خود نمی دادند. عملکرد هماهنگ در دفاع و استفاده خوب از فرصت‌ها در حمله باعث شد ایران در کوارتر سوم نیز 28 بر 11 پیروز باشد.

در کوارتر پایانی کادرفنی تیم ‌ملی بسکتبال ایران به مهره‌های اصلی استراحت داد و ملی‌پوشان فشار کمتری بر حریف وارد کردند و همین باعث شد که فلسطین بتواند فرصت‌های بیشتری برای خود در گلزنی ایجاد کند. با این حال بازهم این تیم ‌ملی بسکتبال ایران بود که در کوارتر چهارم نیز برنده میدان بود و 23 بر 17 کار را تمام کرد و در نهایت 94 بر 48 فلسطین را شکست داد تا کارش در مرحله دوم ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا را با پیروزی تمام کند.

در این مسابقه حامد حدادی با کسب 14 امتیاز، 11 ریباند و تاثیرگذاری 17 بهترین بازیکن میدان نام گرفت. فلسطین در دیدار نخست خود در جام ملت‌های آسیا فیلیپین را مغلوب کرده بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir