انتقام بسکتبال ایران از کره جنوبی!
تیم ‌ملی بسکتبال ایران سه فینال پیش رو دارد تا به المپیک ریو برسد. اولین فینال ایران در مرحله یک چهارم پایانی برگزار می شود و بسکتبالیست‌ها باید به مصاف کره جنوبی بروند.

تیم ‌ملی بسکتبال ایران به جمع هشت تیم برتر ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا رسیده است و حالا باید برای صعود به مرحله نیمه نهایی از سد کره جنوبی بگذرد، کره‌ای که در فینال باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی سال قبل ایران را شکست داد و قهرمان شد. حالا این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی بیست و هشتمین دوره ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا دوباره به مصاف هم می‌روند که این مسابقه فرصتی برای بسکتبالیست‌های ایران است تا انتقام فینال اینچئون را بگیرند.

ایران تا این مرحله تنها برابر فیلیپین مغلوب شده است، اما کره جنوبی برابر چین و قطر تن به شکست داده است و به عنوان تیم سوم گروه خودش به مرحله یک چهارم نهایی رسیده و با ایران به عنوان تیم دوم پیکار خواهد کرد.

برنده نبرد ایران و کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف برنده دیدار چین و هند برود که مطمئنا می‌توان پیش‌بینی کرد که چین میزبان ر‌قا‌بت ها برنده آن مسابقه خواهد بود.

مرحله یک چهارم نهایی برای تیم ‌ملی بسکتبال ایران خاطره خوبی به همراه ندارد، اما مطمئنا آن خاطره بد انگیزه ملی‌پوشان را بیش از پیش کرده است. در سال 2011 تیم ‌ملی ایران بدون شکست به مرحله یک چهارم نهایی رسید و برابر اردن به میدان رفت و مغلوب شد و حتی نتوانست به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کند. حالا بسکتبالیست‌های ایران در همین مرحله باید به مصاف کره جنوبی بروند تا نخستین گام از سه گام رسیدن به المپیک را بردارند. این مسابقه ساعت 10 صبح پنجشنبه به وقت ایران برگزار می‌شود.

* آشنایی با رقیب ایران:

یکی از تیم های پرافتخار آسیا کره‌جنوبی است. کره‌ای‌ها که در سال‌های گذشته رشد خوبی در بسکتبال داشته‌اند در جایگاه بیست و هشتم جهان قرار دارند و در تمام دوره‌های قهرمانی آسیا شرکت کرده‌اند. حضور کُره از ابتدا و از سال 1960 تا 2013 در قهرمانی آسیا بوده است. کره به ترتیب در سال‌های 1969 و 1997 قهرمان قاره کهن، در سال‌های 1967، 73، 77، 81، 86، 87، 89، 91، 95، 99 و 2003 نایب قهرمان و در سال‌های 1963، 65، 75، 79، 83، 93، 2001، 2007، 2011 و 2013 سوم آسیا شده است.

کره جنوبی در سال 2013 به مدال برنز آسیا رسید و توانست سهمیه جام جهانی را بدست بیاورد. این تیم در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز به فینال رسید و با پیروزی برابر ایران قهرمان شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir