بسکتبال ایران سوم آسیا شد
تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی بر ژاپن به مقام سوم آسیا رسید.

تیم ملی بسکتبال ایران، ژاپن را شکست داد و بر سکوی سوم رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار گرفت. بسکتبالیست‌های ایران در دیدار رده بندی بیست و هشتمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف ژاپن رفتند و با نتیجه 68 بر 63 حریف خود را شکست دادند و به مدال برنز رسیدند.

بسکتبالیست‌های ایران در دیدار نیمه نهایی برابر چین مغلوب شدند و از رسیدن به سهمیه مستقیم المپیک بازماندند و حالا باید خودشان را برای رقابت‌های بین قاره‌ای سال 2016 آماده کنند.

ایران در دیدار برابر ژاپن کوارتر نخست را با قدرت آغاز کرد و با دفاع خوب اجازه کار به ژاپن نداد. ژاپنی‌ها تا سه دقیقه پایانی کوارتر اول تنها سه امتیاز کسب کرده بودند. ملی‌پوشان ایران در این کوارتر 22 بر 10 به برتری رسیدند.

در کوارتر دوم ژاپن صاحب توپ و میدان شد و ملی‌پوشان ایران فشار زیادی به حریف وارد نمی‌کردند. موقعیت‌های خوبی برای تیم شرقی ایجاد می‌شد و آنها توپ‌هایشان را یکی پس از دیگری وارد سبد می‌کردند و فاصله امتیازی کاهش پیدا کرده‌ بود. ژاپن در نهایت کوارتر دوم را 19 بر 9 به سود خود تمام کرد. صمد نیکخواه بهرامی با 18 امتیاز بهترین بازیکن ایران در این نیمه بود.

نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که ایران 31 بر 29 از ژاپن پیش بود اما ژاپن خیلی زود فاصله را جبران و بازی را 34 بر 34 کرد. ایران برابر ژاپن دقایقی به مشکل خورده بود و نمی‌توانست گره کار را باز کند. ژاپن در کوارتر سوم نیز تیم برتر بود و دو دقیقه مانده به پایان این کوارتر 42 بر 40 پیش افتاد. برتری ژاپن تا پایان ادامه داشت و این تیم در کوارتر سوم 19 بر 13 به برتری رسید.

بازی در کوارتر چهارم پایاپای پیش می‌رفت. سه دقیقه از این کوارتر گذشته بود که دو تیم 51 بر 51 برابر بودند که بالاخره بازیکنان ایران به خودشان آمدند و با گرفتن توپ و میدان فاصله امتیازی را افزایش دادند. سه دقیقه به پایان مسابقه باقی مانده بود و ایران 63 بر 51 از حریفش پیش بود. شاگردان باورمان این برتری را تا پایان مسابقه حفظ کردند و در نهایت کوارتر چهارم را با نتیجه 24 بر 15 به سود خود تمام کردند و با نتیجه 68 بر 63 در دیدار رده بندی به برتری رسیدند و به مقام سوم آسیا رسیدند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir