قهرمانی جوکوویچ در تنیس اوپن چین
شب گذشته (یکشنبه) نواک جوکوویچ موفق شد برای ششمین بار عنوان قهرمانی در تنیس اوپن چین را از آن خود کند.

نواک جوکوویچ(Novak Djokovic) مرد شماره یک تنیس جهان توانست با شکست رافائل نادال(Rafael Nadal) بار دیگر قهرمان تنیس اوپن چین شود. جوکوویچ این مسابقه را در دو ست پیاپی و با نتیجه مشابه 6 – 2 به پایان برد. البته رافائل نادال در ست دوم مسابقه از ناحیه پا مصدوم شد.

جوکوویچ بعد از پیروزی خود گفت: به طور کلی در این مسابقات خوب ظاهر شدم و امروز هم خوب بازی کردم. این مسابقات یکی از موفق‌ترین مسابقات در زندگی حر‌فه‌ای من بوده است. پنج بار در مسابقات اوپن استرالیا نیز پیروز شده‌ام اما پکن برایم شانس زیادی می‌آورد. منتظرم یک بار دیگر به اینجا برگردم و دوباره خاطرات خوبی را داشته باشم.

در هشت بازی گذشته‌ای که نادال و جوکوویچ با یکدیگر داشتند، جوکوویچ در هفت بازی پیروز بوده است. جوکوویچ در ادامه صحبت‌های خود افزود: امیدورام پای رافائل خوب شده باشد و بتواند هفته‌ آینده در شانگهای بازی کند. همیشه بازی کردن در مقابل او برایم لذت‌بخش بوده است. فکر کنم تا به حال 45 بار با هم بازی کرده‌ایم و همچنان به این مسابقات ادامه خواهیم داد.

جوکوویچ هرگز در بازی‌های پکن شکست نخورده است. او 29 بازی پیاپی را برده و 6 قهرمانی کسب کرده است. این تنیسور 28 ساله تاکنون 56 قهرمانی در کارنامه خود دارد که هشت قهرمانی را امسال کسب کرده است.

نادال درباره این بازی گفت: باید به نواک تبریک بگویم. او یکی از بهترین فصل‌ها را در کارنامه خود رقم زد. برای من این هفته‌، بسیار مثبت بود. بعد از هر مسابقه‌ای پیشرفت کردم و همه مسابقه‌ها برایم یک تمرین خوب بود. مسابقاتی که بردم انرژی مثبت زیادی برای سال آینده به من دادند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir