کناره گیری نخستین زن فرمول یک از مسابقات + تصاویر
سوسی ولف راننده بریتانیایی اعلام کرده است که در پایان فصل از رقابت های موتور اسپرت کناره گیری خواهد کرد.

به گزارش سیمرغ، سوسی ولف(Susie Wolff) نخستین زنی است که در دو دهه اخیر برای اولین بار توانست جایزه بزرگ فرمول یک بریتانیا را به دست آورد. ولف سال گذشته در مسابقات جایزه بزرگ آلمان شرکت کرد و مانند امسال که در مسابقات اسپانیا شرکت کرد و سیلوراستون را به دست آورد، خوب ظاهر شد. ولف که با توتو ولف(Toto Wolff) راننده مرسدس ازدواج کرده، معتقد است این ورزش هنوز به اندازه کافی آماده برگزاری مسابقات زنان نیست.

کناره گیری نخستین زن فرمول یککناره گیری نخستین زن فرمول یک
نخستین زن فرمول یکنخستین زن فرمول یک

سایت هافتینگتون پست(Huffington Post)، از قول ولف 32 ساله نوشته است: «پیشرفت من در فرمول یک بسیار بیشتر از حد یک راننده ساده در یک ورزش معمولی بوده است. همچنین امیدهایی وجود دارد که من بتوانم به درجات بالایی در فرمول یک دست پیدا کنم.»

وی افزوده است: «من سوار موج بودم و حمایت های هوادارن به من انرژی می داد. در این میان کسانی نیز وجود داشتند که می خواستند این اتفاق نیفتد. من فقط می خواهم بگویم که من همه چیزم را دادم. آیا من فکر می کنم که فرمول یک برای رقابت های زنان و مسابقات رانندگی در بالاترین سطوح آماده است؟ بله. آیا فکر می کنم که یک زن می تواند به این موقعیت دست پیدا کند؟ البته. آیا این اتفاق به زودی می افتد؟ متأسفانه نه.»

سوسی ولفسوسی ولف

او ادامه داد: «ما دو شرایط داریم؛ به اندازه کافی دختران جوانی وجود ندارند که در جوانی در کارتینگ ها شرکت کنند و هیچ مدل واضحی نیز وجود ندارد. گاهی اوقات فقط باید ببینید و باور کنید. احساسم به من می گوید که زمان حرکت است.» ولف که مسابقات اتومبیل سواری را با کارتینگ شروع کرده، می افزاید: «در سیزده سالگی آرزو و هدف من قهرمانی در مسابقات فرمول یک بود. من به این هدف رسیدم. می خواستم به بالاترین رده ای که امکان داشته باشد، دست پیدا کنم اما اتفاقاتی که در ابتدای سال جاری افتاد، نشان داد دست یابی مجدد به قهرمانی فرمول یک بسیار دشوار است.»

ولفولف
کناره گیری سوسی ولفکناره گیری سوسی ولف

آخرین مسابقه ولف، در مسابقات قهرمانی که پایان این ماه در لندن برگزار خواهد شد، به انجام می رسد و او از این حرفه بازنشسته می شود.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ