بهروزی در مسابقات جهانی وزنه برداری در گروه B اوت کرد
وزنه بردار دسته 69 کیلوگرم ایران با انداختن وزنه های 173 و 174 کیلوگرم در حرکت دو ضرب از جدول دو ضرب و مجموع مسابقات کنار رفت.

جابر بهروزی به عنوان دومین نماینده ایران رقابت خود را در گروه B دسته 69 کیلوگرم مسابقات جهانی وزنه برداری با 9 وزنه بردار دیگر آغاز کرد. رقابت این گروه برای ایرانی ها جذابیت دیگری نیز داشت زیرا حسین توکلی و شاهین نصیری نیا دو قهرمان پیشین وزنه برداری اکنون در جایگاه مربی شاگردان خود را هدایت کردند که در نهایت جابر بهروزی توانست رکورد های بهتری را به ثبت برساند.

بهروزی در حرکت یک ضرب با ثبت رکورد147 کیلوگرم در رده نخست گروه B قرار گرفت. در دو ضرب دو مرتبه وزنه 173 کیلوگرم و یک بار وزنه 174 کیلوگرم را انداخت و از جدول دو ضرب و مجموع مسابقات کنار رفت.

حرکت یک ضرب

بهروزی کار خود را با وزنه 141 کیلوگرم آغاز کرد که موفق به ثبت این وزنه شد. در حرکت دوم پشت وزنه 147 کیلوگرم قرار گرفت و آن را بالای سر برد تا نشان دهد نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا شرایط بهتری دارد. برای آخرین حرکت نتوانست از پس وزنه 148 کیلوگرم برآید و با همان رکورد 147 کیلوگرم به کار خود در یک ضرب پایان داد و توانست صدرنشین شود.

'الکس لی' نیز در ابتدا 133 کیلوگرم را بالای سر برد. نصیری نیا برای حرکت دوم وزنه 137 کیلوگرم را برای شاگردش درخواست کرد که او توانست این وزنه را نیز با موفقیت برای خود به ثبت برساند. 'لی' در حرکت سوم موفق به مهار وزنه 140 کیلوگرم شد و در نهایت رکورد 140 کیلوگرم در یک ضرب برای او به ثبت رسید.

حرکت دو ضرب

توکلی برای نخستین حرکت 173 کیلوگرم را برای شاگردش درخواست کرد اما بهروزی در مهار آن موفق عمل نکرد. برای مرتبه دوم بازهم پشت این وزنه قرار گرفت این بار هم آن را انداخت. بهروزی که در آستانه حذف از مسابقات قرار داشت باید 174 کیلوگرم را در آخرین حرکت بالای سر می برد اما ناموفق عمل کرد و در مسابقات جهانی آمریکا اوت کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir