حذف نصیرشلال از مسابقات جهانی وزنه برداری
وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم ایران با انداختن وزنه های 220، 223 و 226 کیلوگرم در حرکت دو ضرب از جدول مسابقات جهانی وزنه برداری حذف شد.

نواب نصیر شلال به عنوان ششمین نماینده ایران کار خود را در مسابقات جهانی وزنه برداری که به میزبانی هیوستون آمریکا در حال برگزاری است، آغاز کرد. او در پایان حرکت یک ضرب رکورد 181 کیلوگرم را به ثبت رساند و ششم شد. در دو ضرب وزنه های 220 ، 223 و 226 کیلوگرم را انداخت و از جدول دو ضرب و مجموع مسابقات کنار رفت.

حرکت یک ضرب

نصیر شلال که بعد از دو سال غیبت در مسابقات جهانی حاضر شده بود، تیم ایران به امتیازی که او در این رقابت ها کسب می کرد نیاز زیادی داشت. نصیرشلال کار خود را در یک ضرب باید با وزنه 181 کیلوگرم آغاز می‌کرد اما آن را انداخت. در دومین حرکت بازهم پشت وزنه 181 کیلوگرم قرار گرفت که این دفعه توانست آن را به ثبت برساند.

حسین توکلی (سرمربی تیم ملی) برای سومین حرکت وزنه 186 کیلوگرم را برای شاگردش درخواست کرد اما نصیرشلال این وزنه را هم نتوانست مهار کند تا در یک ضرب عملکرد خوبی نداشته باشد.

'بارتلومی بونک' از لهستان که برنز المپیک و جهانی 2013 را در کارنامه دارد سه مرتبه وزنه 183 کیلوگرم را انداخت و از جدول یک ضرب و مجموع مسابقات کنار رفت. 'دیوید بجانیان' روس نیز با ثبت رکورد 180 کیلوگرم عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و نهم شد.

دو وزنه بردار ازبک و قزاق برای کسب مدال طلای یک ضرب با یکدیگر رقابت نزدیکی داشتند که در نهایت 'ایوان افریموف' از ازبکستان با رکورد 192 کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد. 'الکساندر زایچیکوف' از قزاقستان با رکورد 191 کیلوگرم به مدال نقره رسید. 'سیمون مارتیروسیان' ارمنستانی نیز با رکورد 186 کیلوگرم مدال برنز یک ضرب را بدست آورد.

حرکت دو ضرب

نصیرشلال پس از اینکه در یک ضرب نتوانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد، در دو ضرب باید بهتر کار می‌کرد تا در جدول جایگاه بالاتری را بدست آورد. نصیر شلال در اولین حرکت پشت وزنه 220 کیلوگرم قرار گرفت که در حرکت قیچی وزنه را انداخت.

توکلی برای دومین حرکت نصیرشلال وزنه 223 کیلوگرم را درخواست کرد که او این وزنه را نیز در حرکت قیچی انداخت تا در آستانه حذف از مسابقات قرار بگیرد. برای آخرین حرکت باید 226 کیلوگرم را بالای سر می برد تا در جدول مسابقات باقی بماند اما این وزنه را نیز در حرکت قیچی انداخت و از مسابقات حذف شد.

'ایوان افریموف' (دارنده مدال طلا یک ضرب) در حرکت دو ضرب 204 کیلوگرم را به ثبت رساند و وزنه های 215 و 216 کیلوگرم را انداخت تا مدال دو ضرب و مجموع مسابقات را از دست بدهد.

'سیمون مارتیروسیان' که با دو مرتبه انداختن وزنه 216 کیلوگرم در آستانه حذف از مسابقات قرار داشت، در حرکت سوم توانست آن را ثبت کند اما او شانس کمی برای رسیدن به مدال مجموع دارد. 'دیوید بجانیان' به کرار به رکورد دو ضرب جهان (242 کیلوگرم) که در اختیار 'ایلیا ایلین' قرار دارد حمله کرد اما ناموفق بود.

جدول نتایج دسته 105 کیلوگرم

1- 'الکساندر زایچیکوف' از قزاقستان با رکورد 191 کیلوگرم یک ضرب، 230 کیلوگرم دو ضرب و مجموع 421 کیلوگرم (طلای مجموع و 2 مدال نقره یک ضرب و دو ضرب)

2- 'دیوید بجانیان' از روسیه با رکورد 180 کیلوگرم یک ضرب، 231 کیلوگرم دو ضرب و مجموع 411 کیلوگرم (طلای دو ضرب و نقره مجموع)

3-'آرتورس پلیسنیکس' از لتونی با رکورد 179 کیلوگرم یک ضرب، 226 کیلوگرم دو ضرب و مجموع 405 کیلوگرم (برنز مجموع)


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir