پنجمی بهادر مولایی در مسابقات جهانی وزنه‌برداری
وزنه‌بردار 105+ کیلوگرم ایران با ثبت رکورد 406 کیلوگرم در مجموع دو حرکت در رده پنجم گروه B قرار گرفت.

در آخرین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان، بهادر مولایی به عنوان هفتمین نماینده ایران رقابت خود را در گروه B دسته فوق سنگین آغاز کرد و در پایان حرکت یک‌ضرب با ثبت رکورد 176 کیلوگرم در رده ششم قرار گرفت. او در دو ضرب نیز با رکورد 230 کیلوگرم دوم شد و در مجموع دو حرکت با 406 کیلوگرم در رده پنجم قرار گرفت.

حرکت یک‌ضرب

با توجه به اینکه برای تیم ایران از ترکیب هفت‌نفره تنها کیانوش رستمی و علی هاشمی توانستند امتیازآور باشند، بنابراین بهادر مولایی آخرین امید کادرفنی برای اضافه‌کردن امتیاز به جمع امتیازهای تیم بود.

مولایی نخستین حرکت خود را با وزنه 176 کیلوگرم آغاز کرد که این وزنه را نتوانست مهار کند. برای دومین مرتبه بازهم باید پشت این وزنه قرار می‌گرفت که این بار موفق شد سه چراغ سفید از داوران دریافت و خیال همه را از جهت ماندگاری در جدول مسابقات راحت کند.

حسین توکلی سرمربی ایران، وزنه شاگردش را به 180 کیلوگرم افزایش داد اما مولایی از پس این وزنه نیز برنیامد و با همان 176 کیلوگرم به کار خود در یک‌ضرب پایان داد.

با توجه به اینکه وزنه‌برداران مجارستان، آلمان، گرجستان و اوکراین کار خود را با وزنه‌های بالاتری آغاز کردند بنابراین مولایی نتوانست به جایگاهی بهتر از ششمی دست یابد.

مولایی در مسابقات قهرمانی آسیا 2015 رکورد 178 کیلوگرم را به ثبت رسانده بود بنابراین در مسابقات جهانی دو کیلوگرم کمتر از آسیایی رکورد ثبت کرد.

حرکت دو ضرب

ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان که در یک‌ضرب نتوانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد، به دنبال این بود که در دو ضرب بهتر کار کند. به همین دلیل در دو ضرب کار خود را با 230 کیلوگرم آغاز کرد که در مهار آن موفق بود.

توکلی برای حرکت دوم 245 کیلوگرم را برای شاگردش درخواست کرد اما مولایی آن را انداخت. بهادر مولایی برای حرکت سوم بازهم پشت وزنه 245 کیلوگرم قرار گرفت اما دوباره ناموفق بود و با همان 230 کیلوگرم به کار خود پایان داد و در مجموع نیز رکورد 406 کیلوگرم را ثبت کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir