آغاز پلی‌آف لیگ برتر والیبال
دور رفت مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال فردا (یکشنبه) 25 بهمن با برگزاری چهار دیدار پیگیری می‌شود تا هشت تیم صعود کننده به این مرحله برای چهار سهمیه مرحله دوم با یکدیگر رقابت کنند.

دور رفت مرحله نخست لیگ برتر والیبال فردا (یکشنبه) 25 بهمن در شهرهای تهران (دو دیدار)، مشهد و ارومیه پیگیری می‌شود. در نخستن مسابقه مرحله نخست پلی آف لیگ برتر تیم بانک سرمایه از ساعت 15 در خانه والیبال تهران میزبان آرمان ورزش اردکان است. دو تیم، نخستین حضور خود در لیگ برتر والیبال را تجربه می‌کنند.

تیم بانک سرمایه با 17 برد و 50 امتیاز و صدرنشینی به این مرحله صعود کرده است و تیم آرمان ورزش اردکان با 9 برد و 23 امتیاز و کسب رتبه هشتم به مرحله نخست پلی آف صعود کرده است. بانک سرمایه در دور مقدماتی دو مسابقه برابر اردکان برگزار کرد که در هر دو دیدار سه بر صفر فاتح میدان بود.

اما خانه والیبال تهران میزبان دو دیدار است و از ساعت 17 تیم های پیکان تهران و متین صالحین ورامین به مصاف یکدیگر می روند. پیکان پرافتخارترین تیم ایران و آسیاست که در دور مقدماتی با 16 برد و 45 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت و متین صالحین ورامین نیز با 9 برد و 30 امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار گرفت. تیم پیکان تهران در دیدار رفت دور مقدماتی سه بر دو و در دیدار برگشت سه بر یک برابر متین به پیروزی رسید. نبرد شاگردان پیمان اکبری و محمد ترکاشوند به عنوان دو ملی پوش اسبق و کارکشته والیبال ایران در نوع خود دیدنی است.

شهرداری ارومیه نایب قهرمان سال گذشته لیگ برتر والیبال در سومین مسابقه دور رفت مرحله نخست پلی آف میزبان نارنجی پوشان سایپا است. سایپا در هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر به دلیل انصراف کاله از حضور در میدان، استراحت کرد. اما شهرداری ارومیه در آخرین مسابقه دور مقدماتی خود برابر 6 هزار تماشاگر موفق به شکست پیکان شد و از نظر روحیه و انگیزه آمادگی کامل برای مسابقه با سایپا دارد.

شهرداری ارومیه در دور مقدماتی با 15 برد و 46 امتیاز مقام سوم جدول را به دست آورد و سایپا با 10 برد و 29 امتیاز جایگاه ششم را کسب کرد. شهرداری ارومیه در دو مسابقه رفت و برگشت دور مقدماتی سه بر یک سایپا را شکست داده است.

همچنین تیم خراسان رضوی (ثامن الحجج) در آخرین دیدار دور رفت مرحله پلی آف لیگ بیست و نهم میزبان شهرداری تبریز خواهد بود. دو تیم در هفته پایانی دور مقدماتی نیز در تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که در آن بازی مشهد سه بر دو مغلوب شد.

دو تیم مشهد و تبریز تقریبا شرایط یکسانی در دور مقدماتی لیگ برتر والیبال داشتند اما تبریزی ها در دو دیدار دور مقدماتی فاتح میدان بودند و تجربه شکست نماینده مشهد را دارند.

بر اساس اعلام سازمان لیگ فدراسیون والیبال، برنامه دور رفت پلی آف به شرح زیر است:

تهران، ساعت 15: خانه والیبال

بانک سرمایه – آرمان ورزش اردکان

داور اول: علیرضا قریب، داور دوم: مرتضی علایی و ناظر: اسماعیل صباغ

تهران، ساعت 17: خانه والیبال

پیکان تهران – متین صالحین ورامین

داور اول: حمید راهجردیان، داور دوم: بهروز جعفری و ناظر: محمد حسن خوشدل

مشهد، ساعت 17: سالن مهران

ثامن الحجج – شهرداری تبریز

داور اول: محمد شاهمیری، داور دوم: میثم پارسه و ناظر: شهباز صدری

ارومیه، ساعت 17: سالن غدیر

شهرداری ارومیه – سایپا تهران

داور اول: کیوان عابدزاده، داور دوم: مهرداد شوشتری و ناظر: محمود حداد


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir