دختر 17 ساله ایران به المپیک رسید
کیمیا علیزاده با سه پیروزی متوالی موفق به کسب مدال طلای وزن 57- کیلوگرم مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا شد و سهمیه المپیک ریو 2016 را هم برای ایران بدست آورد.

مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا از صبح دیروز (شنبه) به میزبانی شهر «مانیل» فیلیپین آغاز شده است، تا تکلیف 16 تکواندوکاری که در این رقابت ها، سهمیه المپیک ریو 2016 را برای کشورشان بدست می آورند، مشخص شود.

کیمیا علیزاده نماینده وزن دوم المپیکی زنان پس از یک دور استراحت به مصاف 'فیتریانا یوسف' از اندونزی رفت و در یک مبارزه یک طرفه 19 بر صفر برنده شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

او در دومین گام رو در روی 'نیاما گارانگ' از نپال قرار گرفت که در این دیدار نیز 15 بر 2 به برتری رسید و ضمن راهیابی به فینال رقابت های وزن 57- کیلوگرم، سهمیه المپیک ریو 2016 را هم برای ایران بدست آورد.

علیزاده در مرحله فینال این مسابقات نیز رو در روی 'فاناپا هارن سوجین' از تایلند قرار گرفت و با پیروزی 3 بر 2 برابر این تکواندوکار مدال طلای وزن 57- کیلوگرم را به گردن آویخت.

در این رقابت ها تکواندوکارانی که موفق به کسب مدال طلا و نقره شدند، جواز حضور در بازی های المپیک ریو 2016 را کسب کردند. بدین ترتیب پرونده بانوان ایران که با دو نماینده در مسابقات حضور داشتند با یک مدال طلا و یک سهمیه المپیک توسط علیزاده بسته شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir