حمید سوریان به مدال طلا رسید
دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک که پیش از این با صعود به فینال رقابت های گزینشی المپیک در ترکیه موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود، در دیدار فینال مقتدرانه از سد کشتی گیر آمریکایی گذشت و به مدال طلا دست یافت.

حمید سوریان نماینده وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران و دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک که پیش از این با صعود به فینال رقابت های گزینشی المپیک در استانبول ترکیه موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود، در دیدار فینال با شکست مقتدرانه کشتی گیر آمریکایی، عنوان قهرمانی وزن 59 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی گزینشی المپیک در استانبول ترکیه را بدست آورد.

سوریان در این دیدار نیز مقابل 'جسی تیلکه' از آمریکا با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و مدال طلای این رقابت ها را بر گردن آویخت. سوریان پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم به مصاف 'ایوان لیزاتوویچ' از کرواسی رفت و توانست مقابل این کشتی گیر به راحتی و با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی برسد وی در دور بعد نیز مقابل 'اریک ویسز' از آلمان با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و برای حضور در دیدار فینال و کسب سهمیه المپیک مقابل 'دیمیترو تسیمبولاک' نفر سوم اروپا از اوکراین با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت.

سوریان تمامی کشتی های خود در این مسابقات را در مدت یک دقیقه و در همان تایم اول به پایان رساند و امتیازی به حریفان خود نداد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir