شکست والیبالیست‌های ایران برابر فرانسه
تیم ملی والیبال ایران در اولین تجربه مربیگری لوزانو با ایران برابر فرانسه شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار تدارکاتی خود با مربیگری رائول لوزانو(Raúl Lozano) در شهر تورکوئینگ به مصاف تیم ملی فرانسه رفت. تیم ملی ایران با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد ظریف، امیر غفور، فرهاد قائمی و میلاد عبادی پور به مصاف میزبان خود رفت.

ست نخست 25-19 فرانسه

ست نخست این بازی با برتری فرانسوی‌ها همراه بود و این تیم در ست نخست توانست 21 بر 13 از ایران پیش بیفتد. در پایان این ست هم تیم میزبان با نتیجه 25 بر 19 به پیروزی رسید.

ست دوم 27-25 ایران

ملی‌پوشان ست دوم را بهتر آغاز کردند و با فرانسه پایاپای جلو رفتند اما بازهم این فرانسه بود که با امتیاز 8 بر 6 وقت استراحت فنی نخست را به دست آورد. بعد از استراحت فنی دوم و کسب امتیاز 16 حمزه زرینی وارد زمین شد و بازی 19 بر 16 شد.

بازیکنان ایران موفق شدند در امتیاز 23 بازی را به تساوی بکشانند و حتی ایران موفق شد 26 بر 25 نیز از حریف پیش بیفتد. در پایان هم شاگردان لوزانو موفق شدند با نتیجه 27 بر 25 حریف خود را شکست دهند تا دو تیم در ست شماری مساوی شوند.

ست سوم 33-31 فرانسه

ست سوم این بازی هم با برتری فرانسوی‌ها آغاز شد و آن‌ها 12 بر 9 پیش افتادند اما تیم ملی ایران امتیاز‌ها را جبران کرد و بازی 12 -11 شد تا 'لارنت تیلیه' سرمربی فرانسه وقت استراحت فنی را برای تیم خود درخواست کند. بعد از وقت استراحت فنی بازهم فرانسه 3 امتیاز پیش افتاد اما تیم ملی در امتیاز 17 بازی را به تساوی کشاند.

ملی‌پوشان در امتیازهای پایانی 24 بر 21 از حریف پیش افتادند اما میزبان موفق شد امتیازات را جبران کند و دو تیم به تساوی 24-24 برسند. این جدال در امتیاز‌ها ادامه داشت تا در نهایت فرانسه 33 بر 31 ست سوم را ببرد و دو بر یک پیش بیفتد.

ست چهارم 27-25 فرانسه

در ست چهارم ملی‌پوشان ایران اختلاف امتیاز خوبی را با فرانسه ایجاد کردند و با نتیجه 13 بر 9 از حریف جلو افتادند. اما در پایان این فرانسه بود که با نتیجه 27 بر 25 به پیروزی رسید تا در نهایت با نتیجه سه بر یک اولین بازی تدارکاتی با ایران را به نفع خود به پایان برساند.

در این دیدار فرانسوی‌ها چند بازیکن تاثیرگذار خود هم‌چون 'اروین ان گاپت' را در اختیار نداشتند. قضاوت این دیدار برعهده احسان رجائیان (داور ایرانی‌الاصل فرانسوی) و 'کریستوف لوکورت' بود.

تیم ملی ایران در سه بازی گذشته خود برابر فرانسه موفق به کسب پیروزی نشده بود و سه شکست را برابر قهرمان لیگ جهانی 2015 در کارنامه داشت. دومین بازی تدارکاتی این دو تیم شنبه 25 اردیبهشت ساعت 20:30 برگزار می‌شود.

ملی‌پوشان ایران یکشنبه 26 اردیبهشت به ایران بازمی‌گردند. دو دیدار دوستانه دیگر ایران با چین و لهستان در ژاپن برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران از 8 خرداد رقابت‌های خود را برای کسب سهمیه المپیک با تیم‌های لهستان، فرانسه، استرالیا، ونزوئلا، کانادا، چین و ژاپن (میزبان) آغاز می‌کند.

سه تیم برتر این رقابت‌ها به همراه بهترین تیم آسیایی سهمیه المپیک می‌گیرند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir