دومین شکست والیبال ایران برابر فرانسه
تیم ملی والیبال ایران دومین بازی تدارکاتی خود با فرانسه را به حریف واگذار کرد.

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی تدارکاتی خود برابر فرانسه از ساعت 20:30 شنبه 25 اردیبهشت در ورزشگاه هارنس به مصاف حریف خود رفت و سه بر صفر شکست خورد.

ست اول 25-20 فرانسه

اولین امتیاز این بازی با اسپک امیر غفور به ایران رسید اما بعد از تساوی 4-4، فرانسوی‌ها موفق شدند اختلاف امتیاز را به سه برسانند و 7 بر 4 از ایران پیش بیفتند؛ هر چند تیم ملی خیلی زود این اختلاف امتیاز را جبران کرد.

بعد از کسب امتیاز 19 فرانسوی‌ها عملکرد بهتری داشتند و موفق شدند اختلاف امتیاز را بیشتر کنند و در نهایت هم با نتیجه 25-20 ست اول را به نفع خود به پایان رساندند.

ست دوم 25-19 فرانسه

ست دوم نیز هم چون ست اول پایاپای پیش رفت اما در اواسط ست فرانسه موفق شد 17 بر 15 از ایران پیش بیفتد. لوزانو(Raúl Lozano) مهدوی را به جای معروف به زمین فرستاد اما اختلاف دو تیم بیشتر شد و در نهایت فرانسوی‌ها موفق شدند 25 بر 19 ست دوم را هم از آن خود کنند و در ست شماری 2 بر صفر از ایران پیش بیفتد.

ست سوم 25-21 فرانسه

در ست سوم نیز تیم ملی ایران تا امتیازهای ابتدایی با حریف پیش رفت اما در ادامه فرانسه اختلاف امتیاز ایجاد کرد و موفق شد 12 بر 9 پیش بیفتد. تلاش بازیکنان ایران برای جبران فاصله ثمر نداشت و فرانسه با نتیجه 25 بر 21 ایران را شکست داد تا بازی را در سه ست پیاپی به نفع خود به پایان برساند.

اولین بازی این دو تیم نیز جمعه برگزار شد و تیم ملی فرانسه موفق شد 3 بر یک برابر ایران صاحب برتری شود. تیم ملی ایران در چهار بازی قبلی خود برابر فرانسه چهار شکست را پذیرفته است.

ملی‌پوشان ایران یکشنبه 26 اردیبهشت به ایران بازمی‌گردند و اواخر خرداد نیز برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک راهی ژاپن می‌شوند. تیم ملی قبل از آغاز رقابت‌های انتخابی دو دیدار دوستانه دیگر با چین و لهستان در ژاپن برگزار می‌کند.

تیم ملی والیبال ایران از 8 خرداد رقابت‌های خود را برای کسب سهمیه المپیک با تیم‌های لهستان، فرانسه، استرالیا، ونزوئلا، کانادا، چین و ژاپن (میزبان) آغاز می‌کند. سه تیم برتر این رقابت‌ها به همراه بهترین تیم آسیایی سهمیه المپیک می‌گیرند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir