دومین پیروزی ایران در جام جهانی کشتی فرنگی
تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب دومین پیروزی در رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی مقابل آذربایجان گام بلندی را برای صعود به فینال این مسابقات برداشت.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دومین دیدار خود در رقابت های جام جهانی که در سالن شهید دستغیب شیراز در حال برگزاری است به مصاف آذربایجان قهرمان دوره پیش این رقابت ها رفت و در پایان موفق شد با نتیجه هفت بر یک به برتری دست یابد.

امید نوروزی کشتی گیر شیرازی تیم ملی و دارنده مدال طلای المپیک لندن به محض حضور بر روی تشک مبارزه با تشویق بی امان تماشاگران حاضر در سالن روبرو شد و با ارائه یک نمایش تحسین برانگیز موفق شد 'آزاد علی اف' را در مدت زمان یک دقیقه و 59 ثانیه، 8 بر صفر از پیش رو بردارد. تنها باخت ایران در وزن ۸۵ کیلوگرم بود که حسین نوری پدیده مسابقات انتخابی تیم ملی با ارائه یک نمایش ضعیف و دور از انتظار مقابل حسین اف 6 بر 4 شکست خورد.

تیم ملی کشتی آذربایجان با ترکیب اصلی خود در این مسابقات حاضر نشده و جمشید خیرآبادی سرمربی ایرانی این تیم نیز به شیراز نیامد تا تمرینات نفرات اصلی کشتی آذربایجان برای حضور در المپیک با وقفه روبرو نشود.

تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان سال گذشته با سرمربیگری خیرآبادی در مسابقات جام جهانی تهران موفق شده بود با شکست ایران در مرحله گروهی برای نخستین بار بر سکوی قهرمانی بایستد. ترکیه سومین حریف ایران در مرحله گروهی است که این مسابقه صبح جمعه برگزار می شود.

نتایج دیدارهای انفرادی کشتی گیران ایران مقابل آذربایجان به ترتیب زیر است:

ایران 7 – جمهوری آذربایجان 1

59 کیلوگرم: سامان عبدولی 3 – ساکت قلی یف یک

66 کیلوگرم: امید نوروزی 8 – آزاد علی اف صفر (نوروزی در مدت زمان یک دقیقه و 59 ثانیه به پیروزی رسید)

71 کیلوگرم: افشین بیابانگرد 4 – روحین میکائیل اف صفر

75 کیلوگرم: پیام بویری 8 – شامیستان قلی زاده صفر (بویری در مدت زمان 4 دقیقه و 59 ثانیه به پیروزی رسید)

80 کیلوگرم: یوسف قادریان 5 – امین احمد اف صفر

85 کیلوگرم: حسین نوری 4 – اسلام عباس اف 6

98 کیلوگرم: مهدی علیاری 8 – تورمان ایوب اف 0

130 کیلوگرم: بهنام مهدی زاده 3 – اویان نظریانی 0

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در نخستین مصاف خود در این رقابت ها مقابل اوکراین مقتدرانه و با حساب 8 بر صفر به برتری دست یافت و صبح فردا(جمعه) در آخرین دیدار مرحله گروهی و برای مشخص شدن تیم فینالیست گروه B به مصاف ترکیه می رود.

ایران سابقه ۴ بار قهرمانی در رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی را دارد. علاقمندان به کشتی در شیراز استقبال بسیار خوبی از این رقابت ها داشتند و سالن شهید دستغیب شیراز مملو از جمعیت بود و حتی بسیاری از علاقمندان به کشتی پشت درهای بسته ماندند.

دیدارهای رده بندی و فینال این مسابقات بعدازظهر فردا (جمعه) برگزار می شود. در گروه A این مسابقات نیز روسیه، قزاقستان، بلاروس و آلمان حضور دارند.

نتایج صبح روز نخست این مسابقات نیز به ترتیب زیر است:

گروه A:

روسیه 7- بلاروس یک

قزاقستان 5- آلمان 3

گروه B:

ایران 8- اوکراین صفر

ترکیه 5- آذربایجان 3


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir