گزارش لحظه به لحظه والیبال ایران و استرالیا
تیم ملی والیبال ایران در اولین و مهمترین بازی مسابقات انتخابی المپیک رو در روی استرالیا قرار گرفت که این دیدار با برتری سه بر صفر ایران به پایان رسید.

نتیجه والیبال ایران و استرالیا:

ملی پوشان والیبال ایران در اولین بازی مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن رو در روی استرالیا قرار گرفتند. تیم ملی والیبال ایران با لباس های سفید برابر سبزپوشان استرالیا به میدان رفت.

تیم ملی والیبال ایران در یک بازی برتر و خوب توانست با نتیجه سه بر صفر استرالیا را شکست دهد تا گام محکمی برای صعود به المپیک برداشته باشد.

ست اول 25 بر 19 ایران

در همان ابتدای کار استرالیا با دو امتیاز از ایران پیش افتاد اما بازیکنان ایران توانستند در ادامه نتیجه را برابر کنند و تا نتیجه 7 مساوی پیش رفتند تا اینکه با اشتباه بازیکن استرالیا در سرویس ایران با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفت.

با دفاع های روی تور خوب، بازیکنان ایران با نتیجه 11 بر 8 جلو افتادند اما استرالیایی ها بلافاصله به خودشان آمدند و از اشتباه بازیکنان ایران نهایت استفاده را بردند تا با نتیجه 12 بر 11 پیش بیفتند. لوزانو(Raúl Lozano) پس از این نتیجه درخواست وقت استراحت کرد تا نکات فنی را به ملی پوشان گوشزد کند.

شاگردان لوزانو با برتری 16 بر 15 به استراحت فنی دوم رفتند و در ادامه اشتباه استرالیایی ها در اسپک باعث شد تا ایران با سه امتیاز اختلاف و با نتیجه 18 بر 15 جلو بیفتد. دفاع روی تور غفور یک امتیاز دیگر را به ایران اضافه کرد تا سرمربی استرالیا درخواست وقت استراحت کند.

دفاع های خوب میرزاجانپور و اسپک های قدرتمند غلامی فاصله امتیازی را برای ایران حفظ کرد و ملی پوشان ایران توانستند ست اول را با برتری 25 بر 19 به پایان برسانند.

ست دوم 25 بر 17 ایران

ملی پوشان ایران که با روحیه خوبی وارد زمین شدند توانستند از دریافت ضعیف استرالیایی ها نهایت استفاده را ببرند و همان ابتدای کار با نتیجه 4 بر 1 پیش بیفتند. تیم ملی والیبال ایران با حفظ نتیجه و با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول رفت.

اشتباه عبادی پور در اسپک دو امتیاز برای استرالیا به همراه داشت تا نتیجه 9 بر 8 شود اما دفاع های خوب غلامی و غفور باز هم فاصله امتیازی را افزایش داد و نتیجه 11 بر 8 به نفع ایران شد.

همچنان دفاع های روی تور عالی بازیکنان ایران ادامه داشت و لحظه به لحظه فاصله را بیشتر می کرد تا آن ها بتوانند با برتری 16 بر 10 به استراحت فنی دوم بروند. ملی پوشان ایران در این ست با دفاع روی تور خوب و دریافت ضعیف استرلیا نهایت استفاده را بردند و توانستند این ست را هم با نتیجه 25 بر 17 به نفع خود کنند.

ست سوم 25 بر 18 ایران

دو تیم در امتیاز 4 برابر پیش می رفتند اما دریافت و اسپک های خوب بازیکنان ایران باعث شد تا با نتیجه 7 بر 5 پیش بیفتند. اسپک خوب عادل غلامی امتیاز 8 را برای ایران در پی داشت تا ملی پوشان ایران با برتری 8 بر 6 به استراحت فنی اول بروند.

حضور ادگار(Thomas Edgar) در این ست هم کمکی به استرالیایی ها نکرد و بیشتر توپ های او را بازیکنان ایران دریافت یا دفاع کردند تا فاصله امتیازی بیشتر شود و ایران 11 بر 6 همچنان جلو باشد.

تیم ملی والیبال ایران با حفظ فاصله امتیازی و اجازه ندادن به حریف توانستند با برتری 16 بر 11 به استراحت فنی دوم بروند. ملی پوشان ایران در یک بازی کاملا برتر در این ست توانستند با حفظ فاصله امتیازی و با نتیجه 25 بر 18 پیروز شوند.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.

تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی