رستمی رکورد دو ضرب و مجموع جهان را شکست
رستمی با دو رکوردشکنی توانست قهرمان مسابقات وزنه برداری جام فجر شود.

در نخستین روز از مسابقات وزنه برداری جام فجر که گزینشی المپیک محسوب می شود، وزنه برداران دسته 85 کیلوگرم به رقابت پرداختند. دو وزنه بردار از ایران در این رقابتها حضور داشتند که قهرمان و نفر سوم مسابقات شدند.

کیانوش رستمی با رکورد 175 کیلوگرم در یک ضرب، 220 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 395 کیلوگرم سه مدل طلا گرفت و رکورد دو ضرب و مجموع جهان را نیز شکست. ایوب موسوی با 166 کیلوگرم در یک ضرب، 196 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 362 کیلوگرم دو مدال برنز یک ضرب و مجموع را گرفت.

حرکت یک ضرب

کیانوش رستمی آخرین وزنه برداری بود که بر روی تخته مسابقات آمد. او 170 کیلوگرم را در اولین حرکت بالای سر برد. برای حرکت دوم 5 کیلوگرم وزنه را افزایش داد که 2 کیلوگرم از رکوردش در مسابقات جهانی آمریکا بیشتر بود، نماینده ایران این وزنه را نیز مهار کرد و مدال طلای یک ضرب را به دست آورد. او از انجام حرکت سوم انصراف داد.

ایوب موسوی در نخستین حرکت خود وزنه 160 کیلوگرم را بالای سر برد. با این وزنه دو کیلوگرم بیشتر از مسابقات قهرمانی آسیا 2016 وزنه زد. او در دومین حرکت هم 166 کیلوگرم را به ثبت رساند. موسوی برای آخرین حرکت 168 کیلوگرم را انداخت و به مدال برنز یک ضرب رسید. 'الکسی یوفکین' از روسیه نیز با 168 کیلوگرم مدال نقره یک ضرب را به دست آورد.

حرکت دو ضرب

موسوی اولین حرکت دو ضرب خود را با مهار 196 کیلوگرم آغاز کرد. در دومین حرکت پشت وزنه 203 کیلوگرم قرار گرفت اما در ثبت آن ناموفق بود. انوشیروانی برای حرکت سوم وزنه شاگردش را به 208 کیلوگرم تغییر داد اما موسوی دوباره آن را انداخت. موسوی با رکورد 196 کیلوگرم در دو ضرب چهارم شد و با رکورد 362 کیلوگرم مدال برنز مجموع را گرفت.

الکسی یوفکین با ثبت رکورد 205 کیلوگرم در دو ضرب مدال نقره را به دست آورد. در مجموع دو حرکت نیز با 373 کیلوگرم نایب قهرمان جام فجر شد. کیانوش رستمی نیز با بالای سر بردن وزنه های 210 و 220 کیلوگرم علاوه بر قهرمانی در مسابقات جام فجر توانست رکورد دو ضرب جهان را 2 کیلوگرم و با ثبت رکورد مجموع 395 کیلوگرم، رکورد مجموع جهان را نیز یک کیلوگرم ارتقا دهد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir