نتیجه دیدار والیبال ایران و آرژانتین در لیگ جهانی 2016
تیم های ملی والیبال ایران و آرژانتین در سومین بازی لیگ جهانی مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار با برتری ملی پوشان ایران به پایان رسید.

نتیجه دیدار والیبال ایران و آرژانتین:

به گزارش سیمرغ، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در هفته اول لیگ جهانی والیبال به مصاف آرژانتینی رفت که به مانند ایران دو بازی گذشته خود را واگذار کرده است. شاید بتوان گفت مهم ترین و جذاب ترین نکته دیدار ایران و آرژانتین مصاف ولاسکو(Julio Velasc) با شاگردان سابق خود بود.

ملی پوشان ایران اولین پیروزی خود در لیگ جهانی 2016 را برابر آرژانتین کسب کردند و با نتیجه سه بر دو پیروز این دیدار شدند.

ست اول 25 بر 22 ایران

دو تیم این ست را پایاپای آغاز کردند و تا امتیاز 7 برابر پیش آمدند تا اینکه ملی پوشان ایران به امتیاز 8 رسیدند و به استراحت فنی اول رفتند. بازیکنان ایران با سرویس و اسپک خوب توانستند فاصله امتیازی را افزایش دهند و با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم بروند.

ملی پوشان ایران با دفاع روی تور عالی و دریافت خوب در کنار اسپک های قدرتمند توانستند فاصله امتیازی را حفظ کنند و اجازه کار به شاگردان ولاسکو ندادند تا با نتیجه 25 بر 22 پیروز این ست شوند.

ست دوم 25 بر 20 ایران

بازیکنان ایران تا امتیاز 5 برابر بودند اما با دریافت و سرویس های خوب توانستند 7 بر 5 جلو بیفتند. در ادامه اشتباه در اسپک باعث شد تا نتیجه 7 بر 7 مساوی شود اما این اسپک معنوی نژاد بود که تبدیل به امتیاز شد و ایران با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفت.

تیم ملی والیبال ایران با اسپک های قدرتمند معنوی نژاد و سرویس خوب عبادی پور فاصله امتیازی را افزایش و نتیجه را 11 بر 7 کرد. ملی پوشان ایران فاصله امتیازی را حفظ کردند و با برتری 16 بر 14 به استراحت فنی دوم رفتند.

آرژانتینی ها با دریافت و اسپک خوب توانستند در نتیجه 17 بازی را برابر کنند. اما اسپک و دفاع خوب موسوی باعث شد تا ایران بار دیگر با دو امتیاز اختلاف جلو بیفتد و ولاسکو درخواست وقت استراحت کند. بازیکنان ایران با دریافت و اسپک های خوب فاصله امتیازی را بیشتر کردند و توانستند با نتیجه 25 بر 20 در این ست هم پیروز شوند.

ست سوم 25 بر 21 آرژانتین

بازی در این ست زیباتر شده بود و دو تیم با دریافت های خوب اجازه نمی دادند توپ ها در زمین قرار بگیرد و تبدیل به امتیاز شود. دو تیم در امتیازات برابر پیش می رفتند تا اینکه اسپک بازیکن آرژانتین پس از برخورد به دفاع ایران به بیرون رفت تا آرژانتینی ها با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول بروند.

آرژانتینی ها با سرویس های خوب فاصله امتیازی را افزایش دادند و نتیجه را 12 بر 8 کردند. بازیکنان آرژانتین با حفظ فاصله امتیازی و با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم رفتند.

ملی پوشان ایران با دفاع های روی تور خوب توانستند سه امتیاز پیاپی کسب کنند و در نتیجه 18 بازی را برابر کنند تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند. بی دقتی بازیکنان ایران در اسپک باعث شد تا آرژانتین بار دیگر جلو بیفتد و نتیجه 23 بر 20 شود. آرژانتینی ها از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را بردند و با نتیجه 25 بر 21 پیروز این ست شدند.

 ست چهارم 25 بر 13 آرژانتین

آرژانتینی ها با اسپک و دفاع های خوب از همان ابتدا فاصله را افزایش دادند و با نتیجه 4 بر 1 جلو افتادند تا لوزانو(Raúl Lozano) درخواست وقت استراحت کند. بازیکنان آرژانتین که از ست سوم به خودشان آمده اند فاصله امتیازی را حفظ کردند و با برتری 8 بر 4 به استراحت فنی اول رفتند.

غلامی در این بازی در اسپک ضعیف عمل کرد و چندین امتیاز از دست داد. بی دقتی بازیکنان ایران در اسپک و دفاع خوب آرژانتینی ها باعث شد تا فاصله امتیازی را بیشتر کنند و با برتری 16 بر 11 به استراحت فنی دوم بروند.

ملی پوشان ایران در این ست کاملا بهم ریخته بازی می کردند و بیشتر اسپک های آنان بی دقت بود و به بیرون می رفت. بی دقتی بازیکنان ایران باعث شد چندین امتیاز به آرژانتین برسد و آن ها با نتیجه 25 بر 13 پیروز این ست شوند.

ست پنجم 25 بر 11 ایران

دو تیم تا امتیاز 5 برابر بودند تا اینکه ملی پوشان ایران با دو دفاع روی تور خوب و یک اسپک قدرتمند فاصله امتیازی را افزایس دادند تا نتیجه 8 بر 5 شود. ملی پوشان ایران در این ست همانند ست های اول و دوم بازی خوبی ارائه دادند و با اسپک های خوب فاصله امتیازی را حفظ کردند تا با نتیجه 15 بر 11 پیروز این ست شوند.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی