نشست خبری هفته سوم لیگ جهانی والیبال برگزار شد
شوخی نماینده لیگ جهانی با لوزانو و ولاسكو در نشست خبری سرمربیان تیم های لیگ جهانی والیبال در تهران از نکات جالب این نشست خبری بود.

نشست خبری هفته سوم لیگ جهانی والیبال:

به گزارش سیمرغ، نشست خبری سرمربیان تیم های حاضر در تهران جهت شرکت در هفته سوم لیگ جهانی از ساعت 19:30 امروز (پنجشنبه) آغاز شد. در ابتدا سعید درخشنده گفت: من به عنوان مدیر اجرایی مسابقات لیگ جهانی از طرف جناب آقای محمدرضا داورزنی ریاست محترم فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران خدمت تیم های شركت كننده در هفته سوم لیگ جهانی و از طرف سرمربیان تیم های ملی ایتالیا، ایران، آرژانتین و صربستان به اصحاب رسانه كه این اطلاعات را و مسابقات مهم لیگ جهانی در هفته سوم را برای اصحاب جراید و كلیه رسانه های بین المللی انعكاس می دهند، خیر مقدم می گویم.

چهارمین سال متوالی است كه میزبان لیگ جهانی هستیم و اگر اشكالاتی در سال گذشته داشتیم كاملا با بازدیدی كه جناب آقای 'ووچیچ' در این دو سه روزی كه در اینجا هستند انجام شده نمره قبولی گرفتیم و مطابق استاندارد FIVB میزبان خوبی انشالله خواهیم بود.

در ادامه ووچیچ گفت: از اصحاب رسانه که اینجا تشریف دارند تشكر می كنم و خیر مقدم عرض می كنم. از طرف دكتر 'لوراسا' به عنوان ناظر لیگ جهانی آمده ام  و از تلاش های دكتر داورزنی كه برای حرفه ای كردن والیبال ایران زحمت كشیدند نهایت تشكر و قدردانی را دارم.

میزبانی در ایران زبانزد است و به همه جای دنیا كشیده شده است و مطمئن هستم كه طرفداران ایرانی از 6 بازی كه در این سه روز برگزار می شود بسیار لذت خواهند برد و باز هم از میزبانی ایران تشكر دارم.

وی در ادامه گفت: مربیان با تجربه و مربیان جوان در كنار من هستند. لوزانو(Raúl Lozano) و ولاسكو(Julio Velasco) باتجربه و دو مربی دیگر كه اخیراً سرمربی شدند، جوان هستند.

ولاسکو

ولاسکو در واکنش به اینکه او را پیر خوانده بودند گفت:‌ از اینکه ما را با جملات خیلی پیر خطاب کردید ممنونم. البته این صحبتم یک شوخی است. من و لوزانو در یك روز، در یك كشور در آرژانتین شروع به كار كردیم و مربیگری كردیم، خیلی خوشحال هستم كه باز به ایران آمدم و احساس خوبی دارم كه توانستم اینجا تمرین كنم و با چهره های آشنا از جمله خبرنگارها ملاقات كنم.

دوستان خیلی زیادی اینجا دارم. من و همسرم مطمئن هستیم كه یك لحظه به یادماندنی برایمان خواهد بود. بازی اول با ایتالیا را خوب ارزیابی می كنم و بازی تماشایی خواهد بود. بازی دوم با صربستانی است كه تمام بازی ها را برنده بوده و بازی سوم با ایران است كه از نقطه نظری متفاوت است. دلیل اول این است كه در هفته اول لیگ جهانی، آرژانتین از ایران شكست خورده است و دلیل دوم تماشاچیان حاضر در استادیوم آزادی است.

لوزانو

در ادامه رائول لوزانو گفت: بعد از مدت زیادی كه تمرین و بازی می كنیم اولین بار است كه این فرصت برای ما پیش می آید كه در یك بازی رسمی مقابل تماشاگران ایرانی بازی كنیم. بعد از بازی هایی كه در فرانسه، ژاپن و دیگر كشورها و لیگ جهانی داشتیم، این یک اتفاق ویژه است چون اولین بار است كه ایران مقابل تماشاگرانش می تواند با تیم های بزرگ بازی كند.

بازیكنان ما تجربه بازی در خانه دارند و اما من اولین بار است که با این تجربه مواجه می شوم و خیلی دوست دارم هر چه زودتر تجربه كنم. بازی ها سطح بسیار بالایی دارد كه با صربستان بازی می كنیم كه در جدول در صدر است. بعد با آرژانتین كه آن ها تیم قوی هستند و تیم ایتالیا از سطح كیفی بالایی برخوردار است.

سرمربی ایتالیا

'بلنجینی' سرمربی والیبال ایتالیا نیز در این نشست گفت: سه بازی كه در ایران باید انجام دهیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بازی با صربستان كه تاکنون شكست نخورده است و ایران و آرژانتین هم تیم های قوی هستند که سعی می کنند هر روز بهتر شوند و همیشه در آمادگی به سر می برند.

ما سعی می كنیم هر روز بهتر از دیروز باشیم و تیم را در شرایط خوب نگه داریم. هدف اصلی ما پیشرفت تیمی است و اولین بار نیست كه در لیگ جهانی بازی می كنیم و بازیكنان ما در بین پیروزی هایی كه دارند باید رشد هم داشته باشند و به هدفی كه صعود به مرحله نیمه نهایی است فكر می كنیم.

سرمربی صربستان

گربیچ(Nikola Grbić) سرمربی تیم ملی والیبال صربستان گفت: توجهی به آمار بازی ها ندارم و نظرم این است كه بازیكنان من در هر جای زمین باید نمایش خوبی داشته باشند. تنها جایی كه ما برای ورود به المپیك داشتیم انتخابی بازی های اروپا بود و بازی خیلی سختی بود و از راه نیافتن به المپیك خیلی ناراحت هستم. من معتقد هستم زندگی در جریان است و بازیكنان باید پیشرفت داشته باشند و الان تنها هدف رفتن به فینال لیگ جهانی است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ