نتیجه والیبال ایران و صربستان در لیگ جهانی 2016
تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی میزبان است و مقابل صربستان بدون شکست قرار گرفت که این دیدار با برتری 3 بر 2 ایران به پایان رسید.

نتیجه والیبال ایران و صربستان:

به گزارش سیمرغ، تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در هفته سوم لیگ جهانی 2016 در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف صربستان رفت که این دیدار جذاب و دیدنی با برتری 3 بر 2 ایران به پایان رسید تا ایران اولین شکست صربستان در لیگ جهانی 2016 را رقم بزند.

ست اول 25 بر 18 صربستان

دو تیم تا امتیاز 5 برابر و پایاپای پیش آمدند اما دریافت ضعیف بازیکنان ایران باعث شد تا معروف نتواند به خوبی مهاجمان را تغذیه کند و توپ بازیکنان صربستان در زمین بخوابد و تبدیل به امتیاز شود و با برتری 8 بر 5 به استراحت فنی اول بروند.

دفاع های روی تور خوب بازیکنان صربستان اجازه نمی داد تا اسپک های ملی پوشان ایران تبدیل به امتیاز شود و در عوض صربستانی ها از اسپک به خوبی امتیاز کسب می کردند و 12 بر 7 جلو افتادند تا لوزانو(Raúl Lozano) درخواست وقت استراحت کند.

تیم ملی صربستان با حفظ فاصله امتیازی توانست با برتری 16 بر 11 به استراحت فنی دوم برود. بی دقتی بازیکنان ایران در سرویس باعث شد تا چندین امتیاز از دست بدهند. همچنین اسپک های قدرتی صربستانی ها حتی دفاع در مقابل آن را هم تبدیل به امتیازی نمی کرد و توپ ها به بیرون می رفت. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 18 به نفع صربستان به پایان رسید.

ست دوم 25 بر 22 صربستان

ابتدا صرب ها دو امتیاز پیش افتادند اما ملی پوشان ایران با دو دفاع خوب نتیجه را دو بر دو مساوی کردند. صربستانی ها با دفاع های روی تور خوب و بی نقص توانستند چند امتیاز پیاپی کسب کنند و با نتیجه 8 بر 5 به استراحت فنی اول بروند.

صرب ها با دفاع و اسپک های هدف دار تا امتیاز 13 پیش رفتند اما با حضور میرزاجانپور و قرار گرفتن در کنار موسوی باعث شد تا چندین امتیاز از دفاع روی تور کسب کنند و بازی را در نتیجه 13 برابر کنند.

صربستانی ها که تحت تاثیر بازی خوب ایران مخصوصا میرزاجانپور و موسوی قرار گرفته بودند بالاخره توانستند به امتیاز 16 برسند و با برتری 16 بر 15 به استراحت فنی دوم بروند.

دو تیم تا امتیاز 21 برابر پیش می رفتند تا اینکه خطای تور بازیکن صربستان باعث شد تا ایران 22 بر 21 پیش بیفتد و سرمربی صربستان درخواست وقت استراحت کند.

پس از وقت استراحت صربستانی ها با جای خالی انداختن و اسپک قدرتی امتیاز کسب کردند و اشتباه زرینی در اسپک باعث شد تا فاصله افزایش پیدا کند و صرب ها با نتیجه 25 بر 22 در این ست هم پیروز شوند.

ست سوم 25 بر 22 ایران

صرب ها در این ست هم دو امتیاز جلو افتادند اما باز هم میرزاجانپور ناجی ایران بود و نتیجه را دو بر دو مساوی کرد. دو تیم تا امتیاز 7 برابر پیش رفتند اما در نهایت این صرب ها بودند که با یک اسپک به امتیاز 8 رسیدند و با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول رفتند.

ملی پوشان ایران در این ست با دفاع های خوب و سرویس های پرشی موجی میرزاجانپور چند امتیاز کسب کردند و 13 بر 10 جلو افتادند. اشتباه بازیکنان صربستان در اسپک و سرویس باعث شد تا فاصله امتیازی در سه باقی بماند و ایران با برتری 16 بر 13 به استراحت فنی دوم برود.

دو تیم پس از استراحت فنی دوم با اسپک های خوب و قدرتی امتیاز کسب می کردند اما این ملی پوشان ایران بودند که توانستند فاصله امتیازی را حفظ کنند و با نتیجه 25 بر 22 پیروز این ست شوند.

ست چهارم 25 بر 23 ایران

دو تیم این ست را پایاپای آغاز کردند و تا امتیاز 7 برابر پیش رفتند تا اینکه اسپک بازیکن صربستان به بیرون رفت و ایران به امتیاز 8 رسید. صرب ها درخواست ویدئو چک کردند اما داور رای به امتیاز ایران داد تا تیم ملی والیبال ایران با برتری 8 بر 7 به استراحت فنی اول برود.

با جای خالی انداختن غلامی و دفاع روی تور موسوی ایران دو امتیاز پیاپی کسب کرد و 10 بر 8 جلو افتاد. صرب ها در امتیاز 10 و با بازی سرعتی توانستند نتیجه را برابر کنند. دو تیم تا امتیاز 15 همینطور برابر پیش رفتند تا اینکه تک دفاع غلامی امتیاز 16 را برای ایران به دست آورد تا ایران 16 بر 15 به استراحت فنی دوم برود.

دو تیم تا امتیاز 18 همچنان برابر پیش می رفتند تا اینکه با سرویس های خوب عبادی پور دریافت صربستان با مشکل مواجه شد و بازیکنان ایران با دو اسپک خوب توانستند دو امتیاز پیاپی کسب کنند و 20 بر 18 جلو بیفتند. پس ار این نتیجه سرمربی صربستان درخواست وقت استراحت کرد.

اسپک بازیکن صربستان به بیرون رفت تا ایران 23 بر 20 جلو بیفتد اما اشتباه میرزاجانپور در اسپک دو امتیاز به صربستان داد تا نتیجه 23 بر 22 شود. سرویس بازیکن صرب به بیرون رفت و اسپک عادل غلامی در زمین صربستان قرار گرفت تا ایران 25 بر 23 پیروز این ست شود و تکلیف برنده این دیدار به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم 16 بر 14 ایران

دو تیم تا امتیاز 6 برابر پیش رفتند اما صرب ها دو امتیاز پیاپی از سرویس و اسپک کسب کردند تا در نتیجه 8 بر 6 به نفع صربستان زمین ها عوض شود. خطای بازیکن صرب در سرویس و دفاع خوب عبادی پور باعث شد تا ایران در نتیجه 8 برابر شود.

دفاع خوب موسوی امتیاز 9 را برای ایران کسب کرد تا سرمربی صربستان درخواست وقت استراحت کند. دفاع های عالی بازیکنان ایران باعث شد تا ایران 11 بر 9 جلو بیفتد.

صرب ها در امتیاز 11 بازی را برابر کردند تا حساسیت این دیدار افزایش یابد. دو تیم تا امتیاز 14 برابر پیش رفتند تا اینکه سرویس بازیکن صرب به بیرون رفت و با یک دفاع خوب ایران دو امتیاز پیاپی به دست آورد و 16 بر 14 پیروز این ست و دیدار شد.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی