صعود صربستان و برزیل به فینال لیگ جهانی والیبال 2016
تیم های برزیل و صربستان به فینال لیگ جهانی والیبال 2016 صعود کردند.

در اولین بازی نیمه نهایی لیگ جهانی والیبال تیم ملی صربستان به مصاف ایتالیا رفت و موفق شد با شکست سه بر دو این تیم برای دومین دوره پیاپی به فینال این رقابت ها صعود کند.

در ست اول این دیدار در حالی که صرب ها 22 بر 18 پیش بودند این ایتالیا بود که با نتیجه 25-23 به برتری رسید. اما صربستان ست های دوم، سوم و پنجم را با نتایج 25-21، 25-23 و 15-11 برد تا فینالیست لیگ جهانی شود. ست چهارم را هم ایتالیا 25-18 برد.

صربستان که از حضور در المپیک 2016 بازمانده است تلاش می کند در لیگ جهانی به اولین مقام قهرمانی خود برسد و ناکامی غیبت در المپیک را جبران کند. در این دیدار ایوان زایتسف(Ivan Zaytsev) ایتالیایی 21 امتیاز کسب کرد اما نتوانست مانع شکست تیمش برابر صرب ها شود. اورش کواچویچ(Uroš Kovačević) هم 20 امتیاز برای صربستان گرفت.

در دیگر دیدار نیمه نهایی نیز فرانسه مدافع عنوان قهرمانی به مصاف برزیل رفت و در پایان برابر این تیم با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا فینال دوره گذشته تکرار نشود.

برزیل سه ست این بازی را با نتایج ۲۵-۲۳ و ۲۸-۲۶ و ۳۳-۳۱ برد. فرانسه یک ست را ۲۵-۱۶ به نفع خود رقم زد. در این دیدار والاس دسوزای(Wallace de Souza) برزیلی ۲۹ امتیاز  و روزیر(Antonin Rouzier) فرانسوی ۲۷ امتیاز کسب کردند.

بنابراین دیدار نهایی لیگ جهانی 2016 یکشنبه ساعت 23 میان صربستان و برزیل برگزار می شود. ایتالیا و فرانسه نیز ساعت 20 بازی رده بندی را برگزار می کنند. کراکوف لهستان میزبان مرحله نهایی این رقابت هاست.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir