دختر 17 ساله در تیم ملی آلیش بانوان
زهرا یزدانی در رقابت‌های انتخابی کشتی آلیش بانوان کشور مقام چهارم را کسب کرد، اما با توجه به سن پایین و استعدادی که در او دیده شده است به اردوی تیم ‌ملی آلیش بانوان دعوت شده است.

زهرا یزدانی با اشاره به اینکه تصور نمی کرده به اردوی تیم ‌ملی دعوت شود، اظهار کرد: زمانی که در مسابقات کشوری مقام چهارم را به دست آوردم تصور نمی کردم به اردوی تیم ‌ملی دعوت شوم، زمانی که به اردو دعوت شدم هدفم بسیار بیشتر شد و برای آینده بسیار برنامه دارم، این یک فرصت طلایی است.

یزدانی با 17 سال سن برای اعزام به رقابت‌های جهانی امیدوار است و بیان‌ کرد: توکل من به خدا است. اگر رقابت‌های انتخابی برگزار شود تمام تلاش خود را برای فیکس شدن در تیم ملی خواهم کرد. مهم تیم ملی ایران است و بهترین‌ها به رقابت‌های جهانی اعزام می‌شوند.

او علاقه به آلیش را دلیل انتخاب این رشته ورزشی دانست و خاطرنشان کرد: سه سال عضو تیم ‌ملی تکواندو بودم اما علاقه‌ام به آلیش مرا به این سمت کشاند. برادر، پسر عمه، پسر عمو و دایی من کشتی‌گیر بودند. یک روز در باشگاه برادرم حضور داشتم، خانم اسماعیلی که از مربیان ملی است به من پیشنهاد رشته ورزشی آلیش را داد و من در تمرینات آلیش شرکت کردم و فعالیت در این رشته را آغاز کردم.

یزدانی در اردوی تبریز نیز حضور داشته است و درباره روند پیشرفت خود، عنوان کرد: در اردوی تبریز در تمرینات کم می‌آوردم، ولی در حال‌ حاضر امکان ندارد کم بیاورم. چیزی از بچه های تیم ‌ملی کم ندارم و آینده‌ای روشن را برای خودم می‌بینم.

در تمرین ملی‌پوشان، یزدانی با 'مامونوا' سرمربی خارجی تیم ملی نیز کشتی گرفت. او درباره کشتی خود گفت:  کشتی خوبی بود. مامونوا از قهرمانان قرقیزستان است و در جهان مطرح است. در گذشته نیز در جودو فعالیت داشته است. گاردگیری او در کشتی بسیار خوب است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir