وزنه بردار المپیکی ایران: داغ فاجعه چوار بر دلم سنگینی می کند
علی هاشمی وزنه بردار المپیکی ایران گفت: من سفیر معرفی شهدای چوار هستم.

به گزارش سیمرغ، علی هاشمی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری در آستانه اعزام به المپیک ریو گفت: بر خود لازم می دانم به روان پاک همه شهیدان انقلاب اسلامی درود بفرستم. اینکه من و امثال من الان در آرامش زندگی می کنیم و خود را برای آوردگاه المپیک آماده می کنیم، مدیون خون های پاک شهیدان هستیم.

هاشمی ادامه داد: بنده اهل شهر چوار در استان ایلام هستم. همگان می دانند که مردم استان ما برای دفاع از آب و خاک کشور سنگ تمام گذاشتند و وقایع بزرگی در دوران دفاع مقدس در استان ایلام رخ داد.

این وزنه بردار ملی پوش گفت: یکی از وقایع مهمی که در دوران دفاع مقدس رخ داد، بمباران مسابقه فوتبال در شهر چوار بود که در 23 بهمن سال 65 هواپیماهای رژیم بعثی، مسابقه فوتبال بین تیم های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام را بمباران کردند و تعداد زبادی از داوران، بازیکنان، مربیان و تماشاگران را به شهادت رساندند.

هاشمی ادامه داد: این رویداد یکی از بزرگترین فجایع تاریخ ورزش جهان است و در سالیان اخیر جوانان منطقه سعی خود را کردند که بتوانند مظلومیت آن شهدای عزیز را به گوش جهانیان برسانند.

وی افزود: من رنج ها و دردهای بزرگی را در طول دوران زندگی تجربه کرده ام و با مرگ پدرم در یتیمی بزرگ شده ام، اما داغ واقعه چوار همواره به عنوان دردی عمیق در سینه من و مردم شهرم سنگینی می کند و هرگز نمی توانیم آن فاجعه را فراموش کنیم.

هاشمی بیان نمود: همواره آرزویم این بود که بتوانم فریاد مظلومیت آن شهدای ورزشکار عزیز که در زمین ورزشی به شهادت رسیدند را به گوش مردم دنیا برسانم. لذا ضمن ادای احترام به همه شهیدان والا مقام، از الان تا همیشه به عنوان سفیر معرفی شهدای چوار خواهم بود و امیدوارم روزی بتوانم مدال المپیک را به خانواده شهدای چوار تقدیم کنم.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ