پیروزی والیبال دختران ایران برابر سریلانکا
تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در چهارمین دیدار خود در رقابت های قهرمانی آسیا موفق به شکست سریلانکا شد.

ملی پوشان دختر ایران در نخستین دیدار مرحله دوم هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی زیر 19 سال دختران آسیا برابر سریلانکا قرار گرفت و سه بر صفر با امتیازهای 25 بر 13، 25 بر 6 و 25 بر 16 به پیروزی رسیدند.

شاگردان فریبا صادقی سرمربی تیم ملی والیبال جوانان، ست نخست را با ترکیب مونا آشفته، سوگند حق پرست، حنانه کرمی، فاطمه سلگی، نگین شیرتری، مائده محمدی و سارا نظری آغاز کردند و با اشتباهات زیاد سریلانکا و بهره گیری از نقاط ضعف تیم حریف به برتری 25 بر 13 دست یافتند.

همچنین ست دوم این مسابقه یک طرفه به نفع ملی پوشان ایران دنبال شد تا در نهایت با امتیاز 25 بر 6 ایران فاتح میدان باشد. سرمربی تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در ست سوم از بازیکنان نیمکت نشین خود نیز استفاده کرد و با امتیاز 25 بر 16 ایران در این ست به پیروزی رسید تا جوانان دختر ایران 3 بر صفر سریلانکا را شکست داده باشد و به کسب مقام نهمی مسابقات نزدیکتر شوند.

هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی زیر 19 سال دختران آسیا از دوم تا دهم مردادماه در شهر ناخون راچاسیمای تایلند برگزار می شود و حریف بعدی ایران پس از رقابت تیم های نیوزلند با استرالیا و فیلیپین با هنگ کنگ مشخص خواهد شد. ملی پوشان ایران با تیم دوم این گروه یعنی تیم های نیوزلند، استرالیا، فیلیپین و هنگ کنگ بازی خواهد کرد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در دور مقدماتی نیز ماکائو را شکست داد و با پیروزی برابر سریلانکا به دومین برد خود در این رقابت‌ها دست یافت. ملی پوشان ایران برابر تیم‌های هند و ژاپن نیز دو شکست را تجربه کردند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir