مدال طلای اردن و بریتانیا در تکواندوی المپیک 2016
در شبی که اولین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک به ثبت رسید دو مدال طلای روز دوم این رقابت ها به تکواندوکاران اردن و بریتانیا رسید.

رقابت های تکواندو با برگزاری دیدارهای وزن 68- کیلوگرم مردان و 57- کیلوگرم زنان پیگیری شد و تکواندوکاران اردن و بریتانیا به ترتیب در بخش مردان و زنان طلایی شدند.

در رقابت های وزن 68- کیلوگرم مردان که ایران به دلیل مصدومیت بهنام اسبقی موفق به کسب سهمیه نشده بود، الکسی دنیسنکوی(Alexey Denisenko) روس در فینال به مصاف احمد ابوغوش(Ahmad Abughaush) از اردن رفت و با قبول شکست ناباورانه برابر حریف اردنی به نشان نقره رسید تا تکواندوکار اردنی به مدال طلای این وزن دست پیدا کند. برنز مشترک این وزن نیز به لی دائه هون(Lee Dae-hoon) از کره جنوبی و بونیلا گونسالس(Joel González) از اسپانیا رسید.

در وزن 57- کیلوگرم زنان، کیمیا علیزاده بانوی شایسته ایران پس از شکست نزدیک برابر گومس(Eva Calvo Gómez) اسپانیایی دو حریف تایلندی و سوئدی را در شانس مجدد شکست داد و به نشان ارزشمند برنز دست یافت. هدایا(Hedaya Wahba) از مصر نیز با شکست راحله آسمانی از بلژیک دیگر مدال برنز این وزن را گرفت.

در فینال این وزن جید جونز(Jade Jones) تکواندوکار جوان اما با تجربه بریتانیایی در مصاف با اوا کالوا گومس اسپانیایی موفق به دفاع از عنوان قهرمانی خود شد و طلای المپیک لندن را تکرار کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir