حسن یزدانی قهرمان کشتی آزاد المپیک 2016 شد
حسن یزدانی نماینده وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در نخستین حضور خود در رقابت‌های المپیک دست به کار بزرگی زد و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۶ ریو، حسن یزدانی دارنده مدال طلای جوانان جهان و مدال نقره بزرگسالان جهان در سال ۲۰۱۵ در دیدار فینال وزن ۷۴ کیلوگرم به مصاف انوار گدویف(Aniuar Geduev) دارنده مدال طلای جهان از روسیه رفت و در پایان موفق شد حریف خود را با نتیجه 6 بر 6  از پیش رو بردارد و مقتدرانه مدال طلای المپیک را از آن خود کند.

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس حریف خود از هائیتی را ۱۰ بر صفر برد. یزدانی در ادامه سونر دمیرتاش(Soner Demirtaş) از ترکیه را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی رسید. وی در دیدار ماقبل فینال هم موفق شد اوسر بایف(Galymzhan Usserbayev) از قزاقستان را ۱۰ بر صفر شکست دهد و مقتدرانه به فینال این رقابت‌ها برسد.

گدویف نیز ابتدا عبدالرحمانف(Bekzod Abdurakhmonov) از ازبکستان را ۱۰ بر ۵ برد سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل جردن باروز(Jordan Burroughs) کشتی‌گیر نامدار آمریکایی با حساب ۳ بر ۲ به برتری دست یافت و در نیمه نهایی نیز جبرئیل حسن‌اف(Jabrayil Hasanov) از آذربایجان ۵ بر ۴ برد و راهی فینال شد.

یزدانی با کسب این مدال طلا موفق شد پس از ۱۶ سال کشتی آزاد ایران را در المپیک صاحب مدال طلا کند. آخرین بار علیرضا دبیر در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی موفق شده بود مدال طلای کشتی آزاد را از آن خود کند.

2 مدال برنز  وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد نیز به جبرئیل حسن اف از آذربایجان و سونر دمیرتاش از ترکیه رسید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir