برزیل قهرمان والیبال المپیک 2016 شد
تیم ملی والیبال برزیل برای سومین بار قهرمان المپیک شد.

دیدار پایانی والیبال المپیک 2016 بین ایتالیا و برزیل میزبان برگزار شد و در پایان شاگردان رزنده(Bernardo Rezende) ضمن گرفتن انتقام شکست در مرحله گروهی از ایتالیا، برای سومین بار قهرمان المپیک شدند. ست های این دیدار با نتایج 25-22، 28-26 و 26-24 به سود برزیل رقم خورد تا ایتالیا همچنان در حسرت قهرمانی در المپیک بماند.

در دیدار رده بندی رقابت والیبال المپیک تیم ملی والیبال آمریکا با پیروزی 3 بر 2 مقابل روسیه به مدال برنز این رقابت ها دست یافت. ست نخست دیدار با برتری نزدیک 25 بر 23 نماینده اروپا همراه بود و ست دوم نیز با نتیجه 25 بر 21 به سود روسیه رقم خورد.

در ست سوم شاگردان جان اسپراو(John Speraw) به بازی برگشتند و توانستند با نتیجه 25 بر 19 همچنان امید کسب مدال را حفظ کنند. این نتیجه در ست چهارم هم تکرار شد تا ست پنجم مشخص کننده برنده مدال برنز المپیک باشد.

در ست پنجم، آمریکا روحیه بسیار بهتری داشت و در شرایطی که از حریف عقب افتاده بود با جبران امتیازات از دست رفته 15 بر 13 پیروز شد. روسیه که در فینال المپیک لندن به همین شکل برزیل را شکست داده بود این بار به شیوه مشابه 3 بر 2 شکست خورد و مدال را از دست داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir