مدال نقره حامد امیری در پرتاب وزنه پارالمپیک 2016
حامد امیری ملی پوش پرتاب وزنه کلاس F55 کشورمان موفق به کسب مدال نقره در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو شد.

رقابت های پرتاب وزنه کلاس F۵۵ بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در ورزشگاه المپیک شهر ریودوژانیرو برگزار شد. در این مسابقه جلیل باقری جدی و حامد امیری از کشورمان با ۱۰ حریف از بلغارستان، صربستان (۲ ورزشکار)، کامرون، بوسنی، پاناما، برزیل، لهستان (۲ ورزشکار) و تانزانیا رقابت کردند.

حامد امیری که به عنوان دومین نفر پرتاب خود را انجام داد، در تلاش اول رکورد ۱۱.۲۶ متر را به ثبت رساند و در پرتاب های دوم و سوم مرتکب خطا شد.

این ورزشکار ۳۴ ساله کشورمان در تلاش چهارم توانست وزنه را ۱۰.۶۲ متر پرتاب کند، در پرتاب پنجم رکورد ۱۱.۴۰ متر را به ثبت رساند و در پرتاب ششم و پایانی نیز رکورد ۱۱.۱۱ متر را بر جا گذاشت. به این ترتیب امیری با رکورد ۱۱.۴۰ که در پرتاب پنجم ثبت کرده بود، در رده دوم ایستاد و به مدال نقره بسنده کرد.

همچنین جلیل باقری جدی در سه پرتاب نخست خود به ترتیب رکوردهای ۱۱.۰۲ متر، ۱۱ متر و ۱۰.۳۴ متر را ثبت کرد. وی در تلاش چهارم وزنه را ۱۰.۸۹ متر، در تلاش پنجم ۱۰.۸۲ متر و در تلاش ششم ۱۱.۱۶ متر پرتاب کرد.

باقری نیز با رکورد ۱۱.۱۶ متر به عنوانی بهتر از ششمی دست نیافت. در این رقابت نمایندگان بلغارستان و لهستان با رکوردهای ۱۲.۳۳ متر و ۱۱.۳۹ متر به مقام های اول و سوم دست پیدا کردند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir