موافقت وزیر ورزش با روز ملی کشتی
وزیر ورزش و جوانان با پیشنهاد فدراسیون کشتی مبنی بر نام گذاری روز پنجم شهریور بنام روز ملی کشتی موافقت کرد.

محمود گودرزی با درخواست فدراسیون کشتی مبنی بر نام گذاری روز پنجم شهریورماه (زاد روز جهان پهلوان تختی) بنام روز ملی کشتی، موافقت کرد و درخواست بررسی و تصویب این مهم را به شورای فرهنگ عمومی ارسال کرد.

بر اساس قانون درخواست نام گذاری، تغییر و جا به جایی روزها و مناسبت های خاص برحسب پیشنهاد و درخواست اشخاص مختلف اعم از حقیقی و حقوقی خواهد بود که با امضای بالاترین مقام ذی ربط در قالب تکمیل فرم نام گذاری، به کمیسیون نام گذاری روزهای خاص شورای فرهنگ عمومی ارایه می شود و پس از تأیید توسط این کمیسیون، برای تصویب نهایی در شورای فرهنگ عمومی طرح می شود.

سرپرست دبیری فدراسیون کشتی با تشکر از وزیر ورزش و جوانان به خاطر پیگیری برای ثبت روز ملی کشتی در تقویم رسمی ایران گفت: امیدوارم که شورای فرهنگ عمومی این موضوع را تصویب کند.

رضا لایق درباره موافقت وزیر ورزش و جوانان با درخواست فدراسیون کشتی مبنی بر ثبت پنجم شهریور ماه زادروز جهان پهلوان تختی به عنوان روز ملی کشتی در تقویم رسمی کشور، اظهار کرد: جا دارد از دکتر گودرزی و حمایت‌هایش از این موضوع قدردانی کنم. در مراسم روز ملی کشتی که چندی پیش برگزار شد، وزیر محترم ورزش و جوانان به این مراسم آمد و با توجه به درخواست اهالی کشتی موافقت خود را برای پیگیری این موضوع اعلام کرد.

سرپرست دبیری فدراسیون کشتی افزود: خوشحال هستیم که وزیر ورزش و جوانان درخواست کتبی خود را از شورای فرهنگی – عمومی کشور را برای بررسی این موضوع ارائه دادند و امیدوارم اعضای این شورا و در راس آنها ریاست محترم جمهوری با توجه به سابقه و پیشینه کشتی ایران و افتخار آفرینی‌های این رشته که با فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم در آمیخته شده است این درخواست را به تصویب برسانند.

وی در ادامه درباره زمان مشخص شدن کادرفنی تیم‌ ‌ملی کشتی جوانان، گفت‌: این موضوع هنوز قطعی نشده، اما با توجه به سیاست فدراسیون کشتی و رسول خادم مبنی بر توجه ویژه‌ به رده‌های پایه برای پشتوانه‌سازی اصولی در کشتی ایران ان‌شاء‌الله یکی از بهترین مربیان کشتی ایران هدایت این تیم را نیز برعهده خواهد گرفت.

لایق با بیان اینکه حضور مربیان کار کشته‌ای همچون غلامرضا محمدی در تیم‌های پایه نشان دهنده اهمیت این رده نزد فدراسیون کشتی است، افزود: به همین دلیل به امیر رضا خادم از پیشکسوتان کشتی ایران پیشنهاد داده شد تا مدیریت فنی تیم‌های پایه را برعهده بگیرد که او نیز موافقت ضمنی خود را اعلام کرده و قرار است به زودی جواب نهایی خود را اعلام کند. امیدوارم که با حضور این عزیزان و همچنین محمد طلایی در راس تیم‌ ‌ملی بزرگسالان بتوانیم هر چه بیشتر باعث رشد و پیشرفت کشتی ایران شویم و نتایج درخشانی را در رقابت‌های مختلف به دست بیاوریم.

مربی سابق تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد ایران با تاکید بر اینکه تغییرات انجام شده در فدراسیون کشتی و تیم‌های ملی در جهت افزایش پویایی و نشاط در کشتی کشور بوده است، گفت‌: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فدراسیون کشتی، پشتوانه‌سازی در این رشته است تا ان‌شاء‌الله در سال‌های آینده مشکلی از این بابت نداشته باشیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir