چهارمی ایران در المپیک ساحلی آسیا 2016
کاروان ورزشی کشورمان در پنجمین دوره بازی‌های آسیایی ساحلی دانانگ ویتنام با کسب 9 مدال طلا، 6 نقره و 6 برنز به عنوان چهارمی بازی‌ها دست یافت.

کاروان ورزشی کشورمان در 9 رشته(کشتی، دوومیدانی، وکوترین، پنچاک سیلات، کوراش، جوجیتسو، سامبو، ووینام و موی تای) و با 33 ورزشکار در پنجمین دوره بازی‌های آسیایی ساحلی دانانگ ویتنام حضور یافت که در خاتمه با کسب 9 مدال طلا، 6نقره و 6برنز و در مجموع با 21 مدال به عنوان چهارمی بازی‌ها دست یافت.

پنجمین دوره بازی‌های آسیایی ساحلی 2016 در حالی از سوم مهر ماه در دانانگ ویتنام آغاز شد که کاروان ورزشی کشورمان در این رقابت‌ها توانست با کسب 21 مدال البته تنها با حضور در بخش مردان به‌عنوان چهارمی دست یابد.

سید کاوه سلیمانی و مسعود مینایی در موی تای، الیاس علی اکبری و محمد حسین شیخ الاسلامی در کوراش، علی ثمری در دوومیدانی (پرتاب وزنه)، محمد نادری و امید حسن تبار در کشتی، یاسر پر مهر و سید محسن غلامی در وکوترین طلا.

قنبری علی قنبری در کوراش، اکبر کیانیان در پنچاک سیلات، رضا قاسمی در دوومیدانی(60متر)، یوسف کریمیان در سامبو و سید محمد ساداتی در کشتی و حسین یزدانی در وکوترین مدال نقره.

امیر حسین خادمیان در جوجیتسو، سبحان طاهر خانی در دومیدانی(پرش طول)، بابک هاشم زاده در پنچاک سیلات، فیروز مختاری در وکوتورین، ایرج امیرخانی در سامبو و میثم جهانی پور در ووینام با نشان برنز مدال آوران کشورمان در این دوره از بازی‌ها بودند.

بازی‌های آسیایی ساحلی که هر دو سال یک بار برگزار می شد از این پس هر چهار سال یک بار برگزار خواهد شد. کاروان ورزشی ایران در دوره گذشته این بازی‌ها که در پوکت تایلند برگزار شده بود با 85 ورزشکار در 17 رشته ورزشی شرکت داشت که به عنوان چهارمی دست یافته بود ولی در این دوره از بازی‌های با 33 ورزشکار در 9 رشته ورزشی حضور یافت که موفق شد همان عنوان چهارمی دوره قبل را تکرار کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir