همسرم از من خواست که به دنیای قهرمانی بازگردم
قهرمان مسابقات بین المللی جام پایتخت شطرنج قصد دارد بار دیگر فعالیت حرفه‌ای را ادامه دهد.

بعد از ازدواج همسرم خواست به قهرمانی برگردم

همایون توفیقی پس از قهرمانی در جام بین المللی پایتخت اظهار داشت: «سطح رقابت‌ها بسیار بالا بود. جزو معدود مسابقاتی بود که اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان ایرانی در جدول حضور داشتند و همین مساله باعث شده بود که رقابت‌ها از سطح بالایی برخوردار باشد.» وی بازی با هاروتونیان را بسیار نفس‌گیر و دشوار دانست و گفت: «این بازیکن قبل از بازی به من پیشنهاد تساوی توافقی داد که من این مساله را رد کردم چرا که با تساوی مقام قابل توجهی به دست نمی‌آوردم. خوشحالم که توانستم پیروز شوم تا قهرمانی به یک ایرانی برسد.»

 توفیقی در پاسخ به این سوال که چرا مدتی فعال نبوده است، گفت: «مدتی مربیگری می‌کردم. اکنون تصمیم گرفته‌ام که بار دیگر به شطرنج بازگردم.»

 وی در پاسخ به این سوال که چه چیز باعث شد که به شطرنج بازگردد، گفت: «بعد از ازدواج همسرم از من خواست که به شطرنج بازگردم. انتظار قهرمانی از خودم نداشتم و صرفاً آمده بودم که ببینم در چه سطحی هستم که خوشبختانه خیلی خوب بازی کردم.»

 استاد بزرگ شطرنج ایران در پاسخ به این سوال که آیا از دوری از شطرنج پیشمان نیست، گفت: «من هر کاری که در لحظه احساس خوبی نسبت به آن داشته باشم را انجام می دهم. این که ریتینگ از دست داده ام مهم نیست و می توانم به سرعت ریتینگم را بالا بیاورم.»

 توفیقی در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کند، گفت: «من در مسابقات جشنواره شرکت نکرده بودم چرا که در آن زمان قصد نداشتم به شطرنج بازگردم اما امیدوارم بتوانم با موافقت فدراسیون از مرحله نیمه نهایی در مسابقات حاضر شوم.» وی در پایان از پرهام مقصودلو که در این دوره از مسابقات او را کوچ کرده بود تشکر کرد.

 

منبع :ایسنا