کودتا در تیم‌ملی والیبال ایران
با پایان قرارداد رائول لوزانو با فدراسیون والیبال ایران، گمانه زنی‌های زیادی در مورد جانشین این مربی آرژانتینی انجام شد.

 

لوزانو، تقریبا منتفی شد!

محمدرضا داورزنی و اعضای هیات رئیسه با تعامل و تفکر خاصی قصد دارند به جمع‌بندی نهایی مبنی بر انتخاب سرمربی تیم ملی برسند. داورزنی نمی‌خواهد این بار تاوان عجله در تصمیم‌گیری را بدهد و به همین دلیل پس از پایان سه جلسه نیز به انتخاب مشترک برای سرمربی تیم ملی نرسیدند.

پیش از پایان جلسه سوم عنوان شده بود که لوزانو همچنان شانس حضور در تیم ملی ایران را دارد اما گمانه‌زنی‌ها خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و باید اینطور برداشت کرد که مربی آرژانتینی ایران دیگر شانسی بر روی نیمکت تیم ملی نخواهد داشت. کوچینگ اشتباه و همینطور انتخاب نامناسب بازیکنان و بدنسازی نامطلوب از علل قطع همکاری با این مربی کارکشته است.

 

«سی‌چلو» شانس اصلی هدایت تیم ملی

 سی‌چلو که تئوریسین والیبال محسوب می شود و ولاسکو به همین دلیل علاقه زیادی به او داشت پس از پایان المپیک بار دیگر بر سر زبان ها افتاد تا جانشین لوزانو بر روی نیمکت تیم ملی والیبال شود. سی‌چلو سابقه مربیگری در تیم امید آرژانتین و همچنین سرمربیگری در تیم ملی قطر را دارد که اتفاقا در تیم ملی قطر نیز کارنامه خوبی از خود برجای گذاشت. بازیکنان ثابت تیم ملی حامی او هستند و می‌دانند در صورت انتخاب سی‌چلو می‌توانند سال های پایانی دوران ورزشی خود را با آرامش در تیم ملی سپری کنند.

«آلنکو» گزینه فدراسیون و نگرانی ستاره‌ها...!

 آلنکو سرمربی بزرگ و مشهور سابق تیم ملی روسیه که پس از ناکامی در المپیک ریو از کار برکنار شد گزینه اصلی فدراسیون والیبال است اما از آنجایی که سعید معروف و آلنکو رابطه خوبی ندارند، بزرگان والیبال موافق حضور این سرمربی نیستند و باید دید قدرت کدام گروه برای انتخاب آلنکو می چربد!

آنتیگا شانسی در فدراسیون ندارد!

 

احسان رجائیان، داور ایرانی-فرانسوی که به تازگی به کشورمان آمده در مصاحبه هایی که از اخلاق تند استفان آنتیگا حرف زد تا شانس سرمربی سابق تیم ملی لهستان برای هدایت تیم ملی ایران به حداقل برسد. رجاییان عنوان کرده که این مربی گوشت تلخ است و حتی خود فرانسویان هم دل خوشی از اخلاق او ندارند و به همین دلیل هم از تیم ملی لهستان کنار گذاشته شده است.

افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در گفتگویی کوتاه با خبرنگار پارسینه مذاکره با آنتیگا را رد کرد: « تا به الان هیچ صحبتی با مربی خاصی نداشته‌ایم . تصمیم‌گیری برای سرمربی منوط به تصمیم‌گیری است که به زودی انجام خواهد شد.»

 باید دید قدرت کدام یک از این گروه ها برای انتخاب سرمربی والیبال بیشتر خواهد بود و چیزی که مشخص است باید سرمربی انتخاب شود که بازیکن سالاری در والیبال را جمع کند. 

 

منبع: جام نیوز