حسینی: به خاطر آبروی بوکس ایران نمی‌رویم
با تصمیم مسئولان فدراسیون، تیم ملی بوکس جوانان ایران به مسابقات جهانی روسیه اعزام نمی شود.

لغو اعزام تیم ملی بوکس جوانان به مسابقات جهانی

روح الله حسینی ، نایب رئیس فدراسیون بوکس در گفت و گو با ایسنا درباره دلایل این تصمیم فدراسیون اظهار کرد: اعضای تیم ملی جوانان در مسابقات کشوری نتیجه قابل قبولی را کسب نکردند و اعزام آنها به رقابتهای جهانی نتیجه ای جز باخت و خراب کردن روحیه آنها نخواهد داشت به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا تیم ملی به این رقابتهای بسیار مهم و سطح بالا اعزام نشود.

وی درپاسخ به این سوال که آیا اعزام نشدن تیم ملی به روسیه قطعی شده است؟ افزود: بله.اعزام نشدن تیم قطعی است، اما دور جدید تمرینات تیم ملی جوانان از جمعه 14 آبان برگزار می شود و حتما تیم های ملی جوانان و نوجوانان را به تورنمنت اعزام خواهیم کرد تا هم تجربه خوبی برایشان باشد هم نتیجه بهتری را کسب کنند!

نایب رئیس فدراسیون بوکس با تاکید براینکه این اعزام نشدن به خاطر آبروی بوکس ایران است گفت: دلیل اصلی این اعزام نشدن این است که ما نمی خواهیم ورزشکاران جوانمان به مسابقاتی سطح بالا بروند و در همان شب اول شکست بخورند. ما می خواهیم آنها به مسابقاتی بروند که بتوانند حداقل مدال بگیرند و یا اینکه یک یا دو دور در مسابقات حضور داشته باشند. همین تیم در مسابقات قهرمانی آسیا هم باخت و مدالی نگرفت  و از لحاظ روحیه خیلی افت کرد و ما نمی خواهیم این شرایط بدتر شود.

وی ادامه داد: نزدیک 70 درصد از این بوکسورهای جوان که مدت ها در اردو بودند و به مسابقات آسیایی و تورنمنت اوکراین هم اعزام شدند در مسابقات قهرمانی کشور باختند و تنها یک یا دو نفر آنها قهرمان شدند و این اصلا خوب نیست. دوست نداریم که این نتایج بد و افت روحیه باز هم تکرار شود.

حسینی با اشاره به این که این اعزام به مسابقات جهانی اصلا به صلاح نبود گفت: این خوب نیست که آبروی ایران به دلیل نتایج ضعیف زیر سوال برود.ضمن این که هزینه های این اعزام هم خرج همین تیم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بیست و هفتمین دوره رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان کشور با حضور 188 بوکسور به مدت شش  روز به میزبانی گلستان و در شهرستان گرگان برگزار شد که در پایان تیم استان تهران با 23 امتیاز به جام قهرمانی دست یافت و گلستان با 22 امتیاز در رتبه دوم ایستاد.

مهران یوسفی و رضا حسن نیا دو نفر از پنج نفر تیم ملی جوانان بودند که توانستند در این مسابقات قهرمان شوند و بقیه انها باختند.

 

منبع: ایسنا