این دوره از مسابقات شامگاه چهارشنبه ۲۶ آبان ماه به وقت تهران با حضور نزدیک به ۸۰۰ تکواندوکار از ۱۱۰ کشور جهان در شهر «بورنابی» کانادا آغاز شد.
در روز نخست این مسابقات تیم اعزامی کشورمان چهار نماینده داشت که طی آن نماینده وزن ۴۲- کیلوگرم تیم دختران با کسب با ۵ پیروزی متوالی عنوان نخست و مدال طلا را به خود اختصاص داد.
مبینا نژاد کار خود را با برتری ۲۰ بر صفر مقابل «آندرا گارسیا» از مکزیک آغاز کرد و سپس «اذرا بالینگیت» از فیلیپین را ۱۵ بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه مقابل «یان هان‌نا» از کره‌جنوبی به برتری ۱۴ بر صفر دست یافت به نیمه نهایی راه پیدا کرد.
این نوجوان با آتیه کشورمان در این مرحله «کارینا آشیکایوا» روسی را ۱۶ بر صفر شکست داد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد و در دیدار پایانی و در جدال برای کسب مدال طلا «آیرین لاگونا پرز» از اسپانیا را با نتیجه ۸ بر صفر از پیش رو برداشت تا بدون از دست داد امتیاز با شایستگی روی سکوی نخست جهان بایستد.
سیده کوثر حسینی در وزن ۴۴- کیلوگرم با دو پیروزی و یک شکست از دور مسابقات خارج شد. وی دور نخست «پاناگیوتا» از قبرس زا ۴ بر صفر شکست داد و در مبارزه دوم ۱۴ بر ۱۰ برابر «کمجانگ هان» از تایلند به پیروزی دست یافت. وی در مبارزه سوم ۷ بر ۶ نتیجه را به «والدز» از فیلیپین واگذار کرد و حذف شد.
اما در گروه پسران نمایندگان دو وزن نخست ۴۵- و ۴۸- کیلوگرم بر روی شیاپ چانگ رفتند. امیر ولی پور نماینده وزن اول تیم ملی کشورمان درنخستین دیدار خود نتیجه را در راند طلایی به تکواندوکاری از اردن واگذار کرد.
حمیدرضا هادیان دیگر نماینده کشورمان پس از یک دور استراحت در دومین دیدار خود حریف آرژانتینی را با نتیجه ۱۸ بر ۵ از پیش رو برداشت ولی در سومین مبارزه خود با شکست برابر حریف تایلندی با نتیجه ۱۷ بر ۵ از گردونه رقابت ها کنار رفت.
این دوره از مسابقات ۵ روز به طول خواهد انجامید و هر روز دو نماینده در بخش پسران و دو نماینده در بخش دختران از تیم اعزامی کشورمان به دیدار رقبای خود می روند.