رسوایی باور نکردنی برای اعجوبه وزنه برداری 
یک بار دیگر لیستی از ورزشکارانی که از مواد ممنوعه استفاده کرده اند را اعلام کرد تا ایلیا ایلین قزاق با حضور در این لیست مجبور به بازگرداندن دو طلا المپیک خود شود.

 

رقیب سهراب مرادی دوپینگی بود

سازمان جهانی ضد دوپینگ "وادا" یک بار دیگر فهرستی از دوپینگی های سرشناس جهان ورزش را منتشر کرد تا ستاره های رشته های مختلف به اتهام استفاده از مواد ممنوعه مورد اتهام و محرومیت قرار بگیرند.در بین این اسامی سرشناس ترین ورزشکاری که نمونه دوپینگ او مثبت اعلام شد، ایلیا ایلین وزنه بردار قزاقستانی است که تمام رکوردهای دو ضرب و مجموع اوزان 85 و 94 کیلوگرم را در اختیار دارد و لقب ستاره دست نیافتنی را به او داده بودند.

او که طلا المپیک های پکن و لندن را به اضافه 4 طلا جهانی را درکارنامه داشت حالا به جرم استفاده از داروهای ممنوعه به پس دادن مدال هایش محکوم شد. او باید مدال های هر 2 المپیک را بازگرداند چرا که در آزمایش او استفاده از موادی چون استانوزولول در بازی های 2008 پکن و مواد تورینابول و استانوزولول در بازی های 2012 لندن مسجل شده است.

او که در المپیک ریو حضور نداشت فرصت خوبی را در اختیار سهراب مرادی قرار داد تا او به طلا این وزن برسد. سهراب در ریو بسیار آماده بود و در اولین حرکت های خود طلا خود را قطعی کرد و هیچ تلاشی برای شکست رکورد ایلیا ایلین انجام نداد اما به نظر می رسد اگر وزنه بردار قزاق هم در المپیک حاضر می شد و قرار بود با مرادی رقابت کند قطعا شرایط انگیزشی مرد قوی ایرانی متفاوت می شد.

 

منبع: ورزش سه