در فاصله یک روز تا کنگره جهانی دو و میدانی، برترین های این رشته در موناکو اعلام شدند که بولت از جامائیکا در بخش مردان و آلمار آیانا اتیوپیایی در بخش زنان جایزه بهترین های جهان را به خودشان اختصاص دادند.

اوسین بولت بهترینِ بهترین ها شد

مراسم انتخاب بهترین های دو و میدانی هم اکنون در هتل مونت کارلو موناکو برگزار می شود و برترین های این رشته به اضافه روسای فدراسیون های تمامی کشورها خود را به این مراسم رساندند.اوسین بولت (دو صد متر، جامائیکا)، محمد فرح (دونده نیمه استقامت، بریتانیا) و واید فان‌نیکرک (400 متر، آفریقای جنوبی) در بخش مردان کاندیدای کسب بهترین های جهان بودند که در نهایت بولت، اسطوره سرعت جهان توانست عنوان بهترین جهان را کسب کند. دونده آفریقایی توانسته بود بعد از 18 سال رکورد دو 400 متر را بشکند و یکی از جدی ترین گزینه های کسب بهترین دو و میدانی کار جهان بود اما آرا به سود یوزپلنگ جامائیکایی اعلام شد.

آلماز آیانا (10 هزار متر، اتیوپی)، اِلاین تامپسون (200 متر، جامائیکا) و آنیتا ولودارژیک (پرتاب چکش، لهستان) هم در بخش زنان حضور داشتند که آیانا دونده اتیوپیایی عنوان برترین را به خودش اختصاص داد.

هری مارا مربی اشتون ایتون قهرمان دهگانه المپیک هم توانست عنوان بهترین مربی جهان را تصاحب کند.

مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی به نمایندگی از ایران در این مراسم حاضر است تا فردا در اجلاس جهانی دو و میدانی با حضور رییس فدراسیون جهانی برگزار شود.

 

منبع: ورزش سه