کرمی: از نظر من کار معتمد جالب نیست
دارنده نشان برنز المپیک آتن گفت: بعد از المپیک لندن محمد به خاطر آسیب‌دیدگی‌هایی که پشت سر گذاشت دیگر در سطح اول تکواندو نبود و به بازیکنانی که رقیبش بودند بازی‌های خود را واگذار کرد. 

 

مصاحبه با یوسف کرمی

 یوسف کرمی در خصوص عضویت در کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی تکواندو اظهار داشت: ابتدا باید بابت این جایگاه و افتخاری که نصیب من و تکواندو ایران شد، خدا را شکر کنم.به نظر من کسب این جایگاه بعد از پایان دوران قهرمانی حتی از کسب مدال بالاتر و متفاوت‌تر است و دریچه و دنیای جدیدی به روی من باز کرده است.

وی ادامه داد: امیدوارم در این جایگاه بتوانم برای تکواندو ایران مثمرثمر باشم و احساسم این است که می‌توانیم خیلی کارها را انجام بدهیم. من در صحبت و مشاوره‌ای که با رئیس فدراسیون تکواندو داشتم قرار شد برنامه‌های خود را با ارائه راهکارهای عملی اجرایی کنیم.

کاپیتان سابق تیم ملی در خصوص اهداف تشکیل این کمیته عنوان کرد: هنوز دستور جلسه‌ای به ما اعلام نشده است اما در دعوتنامه‌ای که برای من فرستاده بودند، اشاره شده بود که در اولین دیدار به شما خواهیم گفت چه کارهایی قرار است انجام بدهیم . فکر می‌کنم در نشستی که همزمان با برگزاری مسابقات فینال گرندپری برگزار خواهد شد همه چیز رسما اعلام شود.

کرمی در خصوص تصمیم محمد باقری معتمد برای حضور در ترکیب تیم آذربایجان در مسابقات جام‌جهانی گفت: از نظر من این کار زیاد جالب نیست چرا که محمد سالیان سال برای کشورمان مدال و افتخارآفرینی کسب کرده است و نایب قهرمان المپیک است. تفاوت محمد با ورزشکاران دیگر در این است که او صاحب کوله‌باری از مدال است و سال‌ها در ترکیب ایران به میدان رفته است و با ورزشکاران جوانی که مدالی کسب نکردند و فرصت حضور در تیم ملی را نداشتند فرق می‌کند.

وی ادامه داد: البته عده‌ای نیز در این خصوص این مسائل غیرکارشناسی و احساسی صحبت و به آن دامن می‌زنند. شاید من یوسف کرمی الان اعلام کنم من را در تیم ملی راه نمی‌دهند خیلی‌ها دلیل آن را جویا شوند و از عدم حضورم در تیم ملی انتقاد کنند اما نمی‌دانند من یوسف کرمی شاید چند سال پیش یوسف کرمی بودم و الان توانایی‌های من با گذشته تفاوت کرده است.

دارنده نشان برنز المپیک آتن تاکید کرد: به نظر محمد باقری‌معتمد اگر احساس می‌کند که می‌تواند دوباره تکواندو را ادامه بدهد این کار را در ایران انجام بدهد و اگر قرار است برای کشور دیگر به میدان برود صادقانه بگوید در ایران توانایی حضور در تیم ملی را ندارم و قصد دارم برای کشور دیگری مبارزه کنم. ما نباید فرافکنی کنم و باید یادمان باشد در اخرین انتخابی نیز محمد باقری‌معتمد مسابقات خود را واگذار کرد.

وی افزود: این جنس قهرمانان همیشه سلامت اخلاقی‌شان زبانزد خاص و عام بوده و به صداقت معروف بودند و چه خوب است این راه را ادامه بدهند و واقعیت‌ها را منتقل کنند. من اگر توانایی دارم باید این مسئله را در اردوها و مسابقات انتخابی نشان بدهم. بعد از المپیک لندن محمد به خاطر آسیب‌دیدگی‌هایی که پشت سر گذاشت دیگر در سطح اول تکواندو نبود و به بازیکنانی که رقیبش بودند بازی‌های خود را واگذار کرد.

کرمی تصریح کرد: محمد خودش باید در این خصوص تصمیم بگیرد اما از نظر شخصی من قشنگ نیست محمد خاطرات خوب گذشته را خراب و بهتر است همیشه خاطرات خوش را در ذهن ما زنده نگه‌دارد تا مثل همیشه به او افتخار کنیم.

کاپیتان سابق تیم ملی در خصوص کنار نیامدن قهرمان ورزشی با پایان دوران ورزشی خود عنوان کرد: ما بازیکنانی توانمند زیادی در گذشته داشتیم و این قهرمان باید با خداحافظی از قهرمانی نیز کنار بیایند و تجربیات خود را در مربیگری به جوانان انتقال بدهند.

وی ادامه داد: البته ما قهرمان گذشته نیز نباید توقع داشته باشیم بعد از خداحافظی کار مربیگری را از تیم ملی شروع کنیم . بهتر است ابتدا ما از کلاس‌های مربیگری شروع و به پختگی برسیم و بعد به تیم ملی فکر کنیم. این بچه‌ها تجربیات گرانبهایی دارند و با پشت سر گذاشتن دوران مربیگری قطعا در آینده می‌توانند به تکواندو ایران کمک کند. من تجربه حضور در تیم ملی را داشتم و در حال حاضر نیز مربیگری می‌کنم و اعتقاد دارم واقعا مربیگری خیلی سخت‌تر و حساس‌تر از دوران ورزشکاری است .

 

منبع: ورزش سه