نیما عالمیان: به مجارستان نرویم متضرر می‌شویم
ملی پوش المپیکی تنیس روی میز ایران علت سقوطش در رنکینگ فدراسیون جهانی را توضیح داد و گفت: باید در کمپ ها و مسابقات خارجی شرکت کنیم تا بتوانیم رنکینگ خود را ارتقا دهیم. از طرفی بجای برگزاری اردوی تیم ملی در لار بهتر بود لیگ برتر برگزار می‌شد.

 

اگر به مجارستان نرویم متضرر می‌شویم

به گزارش "ورزش سه"، نیما عالمیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی علت سقوطش در رنکینگ فدراسیون جهانی تصریح کرد: در تور جهانی سوئد بدشانسی آوردم.با بازیکن چینی باید بازی می کردم. او رنکینگ نداشت از این رو اگر پیروز می شدم برایم سودی در رنکینگ نداشت، اما اگر شکست می خوردم در رنکینگ سقوط می کردم. بازیکن چینی هم قوی بود من نیز بازی را واگذر کردم بنابراین در رنکینگ سقوط داشتم. به نظرم باید در کمپ ها و مسابقات خارجی شرکت کنیم تا بتوانیم رنکینگ خود را ارتقا دهیم. فدراسیون باید برنامه ریزی کند تا چند بازیکن از ایران در رنگینگ زیر 100 جهان داشته باشیم. مربیان ایرانی هم خوب هستند اما می توانند مربی خارجی هم بیاوردند تا در کنار هم کار کنند.

پینگ پنگ باز المپیکی ایران با اشاره به برگزار نشدن لیگ برتر تاکید کرد: فکر می‌کنم برگزاری لیگ خیلی مهم است و فدراسیون باید زودتر لیگ را راه اندازی کند تا بازیکنان به پولشان برسند و بتوانند برای خود برنامه ریزی کنند. بهتر بود به جای اردوی تیم ملی در لار ، لیگ برتر زودتر برگزار می شد. در این صورت بازیکنان در اردوی باشگاه ها بودند و زودتر نیز قرارداد های خود را دریافت می کردند و مشکلاتشان حل می شد.

عالمیان در پاسخ به این پرسش که ضرورت حضور حریفان تمرینی خوب خارجی چقدر احساس می شود، گفت: تمرین با بازیکنان داخلی برای خود من به شخصه فایده ای ندارد. باید حریف تمرینی بیاورند که قوی تر یا در حد ما باشد. همین یک هفته ای که من در کمپ آلمان بودم واقعا تاثیرگذار بود و به نظرم وجود حریف تمرینی خوب باعث پیشرفت می شود. 20 روز قبل از المپیک حریف تمرینی نداشتیم بنابراین نتیجه خوب نگرفتیم . از این رو مسئله حریف تمرینی باید حل شود.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برای حضور در مسابقات جهانی آلمان برنامه ریزی خاصی دارد یا خیر تاکید کرد: باید فدراسیون ما را بیشتر به پرو تورها اعزام کند. یک ماه دیگر مسابقات مجارستان برگزار می‌شود و باید حتما در آن شرکت کنیم در غیر این صورت متضرر می شویم. فاصله زمانی زیادی تا مسابقات جهانی باقی نمانده و غیر از مسابقات مجارستان، مسابقات آلمان هست و باید در این مسابقات شرکت کنیم، بنابراین باید به فکر باشیم. چند روز هم در ایران اردو باشد بعد از آن باید چه کار کنیم ؟ باید به خانه هایمان برویم.

عالمیان در مورد اینکه حضور در کمپ خارجی را در برنامه دارد؟ گفت: بله. در برنامه هایمان هست. غیر از آن مسئولان فدراسیون صحبتی با مسئولان چین داشته اند و فکر می کنم چند ماهی به چین برویم و بازیکنان چینی هم به ایران بیایند.

پینگ‌پنگ‌باز المپیکی ایران درباره‌ی قهرمانی‌اش در تور تنیس روی میز اصفهان نیز بیان کرد: تمام بازیکنان خوب ایران در این تور حضور داشتند و براساس قانونی که گذاشتند، حضور در آن حائز اهمیت بود تا بتوانیم جایگاه خود را در رنکینگ نگه داریم. در مرحله نیمه نهایی با افشین نوروزی رقابت داشتم که ابتدا عقب بودم اما بعد توانستم بازی را جمع و جور کنم و بیشتر تمرکز کنم. نوروزی هم بازیکن خوبی است و تمرینات مناسبی را نیز پشت سر گذاشته بود و از نظر روحی و روانی هم شرایط خوبی داشت اما در نهایت توانستم مسابقات را به نفع خودم تمام کنم.

عالمیان در مورد اینکه در فینال دوباره موفق به شکست برادرش شد، گفت: به هر حال یک مرتبه من پیروز بازی می شوم و یک دفعه هم نوشاد. البته نوشاد مشکل داشت و دستش درد می کرد برای همین نتوانست آنچنان فشار بیاورد. با این حال بازی فینال خوب بود. .نوشاد در این تور مقابل بازیکنان جوان و خوبی چون فرقدانی و احمدیان بازی قابل قبولی ارائه کرد و در مجموع خوب بود.

او در مورد انتظاری که از او در المپیک وجود داشت ،تاکید کرد: المپیک دیگر تمام شده است. خود من برای اولین مرتبه در المپیک شرکت کردم و حریفم نیز قوی بود. فکر می کنم 20روز آخر تمریناتمان خوب نبود. البته دیگر المپیک تمام شده است و باید به فکر مسابقات بعدی باشیم.

 

منبع: ایسنا