شب افتخارآمیز برای جوان خوش قد و بالای تکواندو
مراسم شام گالای فدراسیون جهانی تکواندو که به انتخاب برترین های سال 2016 اختصاص داشت، یکشنبه شب در باکو برگزار شد و سجاد مردانی از ایران در سکوتی رسانه ای در بین کاندیدای بهترین تکواندوکار مرد جهان قرار داشت.

 

سجاد مردانی و کاندیدای بهترین تکواندوکار مرد جهان

به گزارش "ورزش سه"، در این ضیافت فدراسیون جهانی تکواندو، عنوان بهترین بازیکن زن سال به جید جونز از بریتانیا رسید، ابوغوش از اردن به عنوان بهترین بازیکن مرد سال انتخاب شد.عنوان بهترین داور زن و بهترین داور مرد به ترتیب به داور گرجستانی و کانادایی تعلق گرفت. همچنین بهترین تیم، تیم ملی آذربایجان شناخته شد و عنوان بهترین مربی جهان هم به رضا مهماندوست رسید.

بهترین ضربه سال 2016 هم به نام چیک سیسه سلاح از ساحل عاج ثبت شد. ضربه ای که در فینال وزن 80- کیلوگرم بازیهای المپیک ریو از سوی این بازیکن به لوتالو محمد از بریتانیا زده شد که در نهایت مدال طلای وزن سوم المپیک را برای نماینده ساحل عاج در پی داشت.

همچنین رضا مهماندوست، مربی ایرانی تیم ملی آذربایجان هم عنوان بهترین مربی سال را به خود اختصاص داد و هم تیم ملی آذربایجان بهترین تیم ملی سال نام گرفت. البته میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی- آذربایجانی هم در جمع کاندیدای بهترین ها بود.

اما نکته مهم این مراسم حضور سجاد مردانی در بین کاندیدای تصاحب بهترین ورزشکار مرد سال بود. هرچند فوق ستاره تکواندو ایران نتوانست نمایش همیشگی خود را در المپیک ریو به نمایش بگذارد اما طلای فاینال گرندپری 2016، که تنها طلای کاروان ایران در باکو بود او را یک بار دیگر به جمع بهترین های جهان رساند اما هیچ یک از این اتفاقات مهم مورد توجه فدراسیون تکواندوی ایران نبود.

سجاد در کنار ابوغوش از اردن، رادیک عیسی اف و میلاد بیگی از آذربایجان، کارلوس ناوارو از مکزیک و همچنین لی دان هو کره ای (بهترین بازیکن سال 2014 و 2015) کاندیدای بهترین ورزشکار مرد سال بود که در نهایت نماینده اردن به خاطر کسب طلای وزن 68- کیلوگرم در بازیهای المپیک این عنوان را بدست آورد.

تکواندو ایران در سال گذشته یکی از ناموفق ترین دوران خود را پشت سر گذاشت به طوریکه مدال برنز کیمیا علیزاده بزرگترین دستاورد این فدراسیون بود، در حالیکه تب تغییر تابعیت در تکواندو حالا داغ شده است، مهره های سوخته ایران حالا در جمع بهترین های جهان هستند و آن هایی هم که در ایران موفق در جمع بهترین ها قرار می گیرند بایکوت خبری می شود و در تنش با حاشیه های فدراسیون، به چشم نمی آیند.

 

منبع: ورزش سه