بروتو تنها گزینه باقی مانده برای نیمکت والیبال
گزینه ایتالیایی فدراسیون والیبال که به عنوان چهارمین نام از سوی فدراسیون والیبال برای نشستن روی نیمکت تیم ملی مطرح شد حالا از تمام گزینه ها به ایران نزدیک تر است.

 

 با منتفی شدن 3 گزینه فدراسیون فقط بروتو ماند

نزدیک به 3 هفته گذشته فدراسیون والیبال ایران جلسه ای با اعضای هیات رییسه انجام داد و مصوب شد تا تیم ملی دیگر با لوزانو همکاری نداشته باشد و تلاش برای جذب گزینه جدید هدایت تیم ملی آغاز شد. مارسلو مندز آرژانتینی، آندره آناستازی ایتالیایی و رادوستین استویچف بلغاری اولین گزینه هایی بودند که اعلام شدند و رییس فدراسیون والیبال اعلام کرد در فرصتی 10 روزه نام سرمربی جدید تیم ملی اعلام خواهد شد اما به نظر می رسید مذاکرات طبق پیش بینی ها جلو نمی رود و گزینه چهارم هم از ایتالیا آمد. مائورو بروتو گزینه بعدی بود که فدراسیون والیبال اعلام کرد که با او در حال مذاکره است و حالا به نظر می رسد او محتمل ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی باشد چرا که سایر گزینه ها تمایل چندانی برای هدایت ایران نشان نداده اند.

* آندره آناستازی؛ همچنان متوقع و غیر قابل سازش ایران برای چهارمین بار است مسولان فدراسیون والیبال برای همکاری با آناستازی تلاش می کنند و هر بار به یک دلیل مذاکرات منتج به همکاری نمی شود که آن هم شروط آناستازی است. او خواهان حضور 4 همراه و قرارداد 4 ساله با تمام اعضا است که این موضوع از نظر فدراسیون ایران قابل قبول نیست. او در مذاکرات قبلی وکیل خود را برای گفت و گو می فرستاد اما این بار خودش مستقیما با فدراسیون صحبت کرد که در نهایت گفت:« من از ایران پیشنهاد دارم اما اولویت اصلی من حضور در تیم باشگاهم است چرا که ارتباط خیلی خوبی با تیم گدانسک دارم. مسئولان فدراسیون والیبال ایران با من تماس گرفتند و با آنها صحبت‌های خوبی داشتیم اما از نظر من مذاکرات خیلی پیشرفته نیست. من پیشنهاداتی از تیم‌های آسیایی و ... دریافت کردم اما همانطور که گفتم هیچ کدام جدی نیست و فعلا در تیم باشگاهی‌ام کار می‌کنم. من خیلی درباره رفتن از گدانسک فکر نمی‌کنم چرا که اینجا را خانه خودم می‌دانم و معتقدم می‌توانم با این تیم به موفقیت‌های بیشتری برسم هر چند که می‌دانم کار سختی در پیش داریم. اخیرا شایعاتی وجود داشت که آناستازی بعد از لوزانو سرمربی تیم ملی مردان ایران شود و ایتالیایی‌ها نیز این پیشنهاد را تایید کردند و اعلام کردند که او از ایران پیشنهاد داشته امابه نظر می‌رسد آناستازی تمایل زیادی برای قرارداد با ایران ندارد.»

* مارسلو مندز؛ منتفی در همان قدم اول سومین مربی آرژانتینی که در آستانه حضور روی نیمکت تیم ملی ایران بود از همان ابتدا تکلیف خود را با فدراسیون ایران مشخص کرد. او که گزینه لهستانی ها هم بود با تیم باشگاهی خود قراردادی دو ساله دارد و گویا از شرایط راضی است و قصد جا به جایی ندارد. او در همان ابتدا به ایران و لهستان اعلام کرد:« من با فدراسیون والیبال لهستان مذاکراتی داشتم. آنها به من گفتند که گزینه اول تصدی این پست هستم. لهستان قهرمان جهان است و کشوری با پیشینه ای بزرگ در ورزش والیبال. خوشحالم و افتخار می کنم که به من پیشنهاد دادند. اما رسیدن به آن برای من به این سادگی ها نیست. من با سادا کروزیرو برای دو سال دیگر قرارداد دارم و می خواهم تا آخر به خدمت خود ادامه دهم. قانون به صراحت در این زمینه می گوید هر کسی که سرمربی تیم ملی لهستان شود باید تمام وقت خود را صرف تیم کند.»

* رادوستین استویچف؛ در انتظار پاسخ لهستان قهرمانی در لیگ ایتالیا و درخشش پی در پی با ترنتینو او را تبدیل به محبوب ترین مربی تیم هایی کرد که بعد از المپیک قصد جا به جایی کادر فنی را داشتند. استویچف مشتری پر و پا قرصی نام لهستان دارد که هنوز در انتظار پاسخ آنها است و در صورت عدم توافق با آنها به ایران فکر خواهد کرد. البته بارها او و اطرفیانش اعلام کرده اند که استویچف قصد آمدن به ایران را ندارد اما خودش و فدراسیون این مساله را رسما تایید نمی کنند. کایزسکی اسطوره والیبال بلغارستان در مورد احتمال حضور هموطنش در ایران گفته بود:« تا جایی که من اطلاع دارم، احتمال این موضوع کم است. اگر قرار باشد استویچف به جایی برود فکر می‌کنم مقصدش لهستان باشد.» نیکولف کاپیتان سابق سرشناس تیم ملی بلغارستان هم که رابطه نزدیکی با استویچف دارد اعلام کرده بود ایران برای او گزینه خوبی نیست و اگر با من مشورت کنم می گویم نرو.

* مائورو بروتو؛ تنها گزینه باقی مانده در بین تمام این اسامی تنها مذاکرات ایران و بروتو جریان مناسبی را دارد و او می تواند به ایران بیاید. بروتو که پس از 3 گزینه دیگر به جمع مدعیان حضور روی نیمکت ایران اضافه شد حالا تبدیل به اصلی ترین گزینه ای شده است که شرایط پذیرش هدایت تیم ملی را دارد. او همراه ایتالیا روزهای خوبی را پشت سر گذاشته بود و پس از 2015 دیگر تیمی نداشت و حالا هم با ایران و هم با لهستان مذاکراتی را انجام داده است. البته لهستانی ها مشتری استویچف هستند اما بروتو هم سفری به ورشو داشت و مذاکرات خود را با فدراسیون این کشور انجام داد. با این حال بروتو چراغ سبز را به ایران نشان داده است و در حال حاضر او تنها گزینه ای محسوب می شود که برای نشستن روی نیمکت آمادگی کامل را دارد.

 

منبع: ورزش سه