ناگفته‌های دیرک وستفال از زندگی شخصی
بازیکن خارجی شهرداری تبریز درباره زندگی در ایران به عنوان اولین آلمانی تاریخ لیگ والیبال ایران صحبت کرده است.

 

 در لیگ ایران 4 برابر لهستان پول می دهند

سایت RP آلمان نوشت، دیرک وستفال، اولین بازیکن آلمانی تاریخ لیگ والیبال ایران محسوب می‌شود که در تیم شهرداری تبریز فعالیت می‌کند.او درباره زندگی شخصی‌اش در ایران و مسائل مختلف زندگی در این کشور صحبت کرده است. او در آستانه کریسمس کیلومترها دورتر از خانواده‌ خود در ایران فعالیت می‌کند.این بازیکن 30 ساله سه هزار کیلومتر از خانواده‌ خود است و در حال‌ حاضر مشغول والیبال بازی کردن در تیم خود و درخشش در لیگ ایران است. او می‌خواهد به عنوان اولین آلمانی لیگ ایران تاثیر خوبی از خود بر جای بگذارد. او با پول خوبی که از شهرداری تبریز گرفته است، چندی است که در این تیم فعالیت می‌کند.

او درباره این موضوع گفت‌: در ایران احترام خیلی زیادی به بازیکنان والیبال گذاشته می‌شود و مردم آنها را روی دست بلند می‌کنند. این احساس خیلی خوبی است که شما در خیابان شناخته می شوید. چیزی که من زیاد در آلمان با آن روبرو نبودم.

وستفال در اوایل اکتبر فعالیتش را در شمال غرب ایران آغاز کرد. در واقع او می خواست بعد از هفت سال در ایتالیا، بلژیک، فرانسه و لهستان به بوندسلیگا باز گردد، ولی یک پیشنهاد مالی خیلی خوب از سوی لیگ ایران به او رسید تا او با جدایی از تیم نتزوپرس به لیگ والیبال ایران بیاید. مدیر اجرایی باشگاه نتزوپرس درباره این پیشنهاد ، گفت‌: بازیکنان خارجی در لیگ ایران چهار ، پنج برابر پولی که در لهستان پرداخت می‌شود پول می‌گیرند و طبیعی است که بخواهد حضور در والیبال ایران را تجربه کند.

بازیکن تیم شهرداری تبریز، ادامه‌ داد: اوایل حضورم در ایران کمی استرس و ترس داشتم. خصوصاً با در نظر گرفتن این حقیقت که عراق در نزدیکی‌های ما قرار دارد. به همین خاطر داعش در چند کیلومتری ما خواهد بود برای حضور در لیگ ایران با سفارت آلمان تماس گرفتم تا از آنها درباره شرایط حضور در این کشور اطلاعاتی را کسب کنم. آنها اطلاعات زیادی در اختیار من قرار دادند. با چندین آلمانی که در ایران ساکن بودند نیز صحبت کردم. همه آنها خیال من را راحت کردند. الان می فهمم که اطلاعات غلطی درباره ایران به من داده شده بود را تا خودتان در ایران نباشید، نمی توانید بفهمید که این صحبت‌ها و اطلاعات درباره شرایط ایران غلط است. خصوصا زندگی در تبریز که دو میلیون نفر جمعیت دارد.

وستفال در ادامه اظهار کرد: از سطح بالای شعور و دانش مردم ایران متعجب شدم. اینجا خیلی‌ها انگلیسی را به خوبی صحبت می‌کنند؛ آن قدر که فکر می کنید در اروپا هستید. آنقدر عمل جراحی بینی در ایران رواج دارد که می توانید نشانه های پیشرفته بودن را در این جا ببینید. خیلی از مردم اینجا بینی خود را عمل می‌کنند که نشان دهنده زیبایی است. حتی بعضی‌ها بدون این که بینی‌ شان را عمل کنند تنها یک برچسب روی بینی می زنند.

وستفال در هتل - آپارتمانی سه اتاقه در تبریز زندگی می‌کند و مربی صربستانی تیمش نیز در کنار او هستند.

او در پایان گفت‌: این جا مصرف چای رواج زیادی دارد و بر خلاف اروپا که قهوه زیاد مصرف می‌شود. در ایران چای نوشیدن مورد علاقه مردم است و به همین خاطر برایم سخت بوده است.

این والیبالیست آلمانی درباره تیمش برابر بانک سرمایه با نتیجه‌ سه بر صفر شکست خورد نیز گفت‌: سطح بازیکنان و لیگ بسیار بالا است و همه بازیکنان از کیفیت بسیار بالای بازی برخوردار هستند.

 

منبع: ورزش سه