هفته پر حاشیه در اصفهان
هفته نهم رقابت های لیگ برتر هندبال بانوان کشور در روز استراحت صدرنشین با مسابقاتی جذاب و پرحاشیه دنبال شد.

 

خونریزی در لیگ هندبال بانوان

لیگ برتر هندبال بانوان ایران قرار بود با حضور 8 تیم برگزار شود که با انصراف تیم شهرداری سنندج محقق نشد.اتفاقی عجیب برای تیمی که در مسابقات باشگاه های آسیا شرکت کرده بود و در بازگشت به ایران اعلام کرده که پولی در بساط ندارد و بدین ترتیب راهی لیگ دسته اول شد.لیگ برتر حالا به هفته نهم خود رسیده و تیم شهید چمران لارستان در صدر جدول است و تنها تیمی است که مسابقه خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. در هفته نهم لیگ برتر ، شهید چمران صدرنشین به میدان نرفت و با قرعه استراحت مواجه شد اما در 3 بازی دیگر ذوب آهن اصفهان، سپاهان اصفهان و تاسیسات دریایی تهران حریفان خود را شکست دادند.

تاسیسات دریایی که نزدیک ترین تعقیب کننده چمران لارستان است این هفته در کرج برابر تیم هیئت هندبال البرز 38 بر 15 پیروز شد. مسابقه ای آسان برای تاسیسات دریایی برای تیمی هیئت البرز که فاقد حامی مالی است و جوان ترین تیم لیگ برتر است. نماینده البرز با بازیکنی 15 و 16 ساله وارد لیگ برتر شده است!

تاسیسات دریایی در حالی با شهید چمران لارستان در صدر جدول هم امتیاز شده که یک بازی بیشتر از این تیم دارد و رویای قهرمانی خود را در پیروزی در بازی رو در رو برابر این تیم در آینده می بیند. هیئت البرز نیز تلاش می کند با تیم جوان و جویای نام خود حداقل در لیگ برتر قعرنشین نشود.

در اصفهان سپاهان در جدال با شهرداری بم به سختی 25 بر 23 پیروز شد تا به نگرانی های خود مبنی بر حضور در جمع فانوس به دستان خاتمه دهد. سپاهان که در نیمه پایین جدول قرار دارد تلاش می کند خود را به هدف پویان قم نزدیک کند و رتبه چهارم را از این تیم بگیرد اما چالش اصلی آن ها این است که بازی برگشت آن ها برابر حریف قمی در خانه حریف برگزار می شود و آن ها یک بار در خانه به هدف پویان قم باخته اند.

اما مهم ترین بازی هفته در سالن ملت اصفهان بین هدف پویان قم و ذوب آهن اصفهان برگزار شد. مسابقه ای پر حاشیه که ذوب آهن با وجود این که در ابتدای مسابقه 6 بر یک از قمی ها عقب افتاد و حتی نیمه اول را با شکست 16 بر 13 به پایان برد در نهایت توانست 25 بر 24 برنده بازی شود. کادر فنی تیم هدف پویان قم نسبت به نحوه قضاوت داوران معترض بودند. این شکست به قدری برای تیم هدف پویان قم آزار دهنده بود که بازیکنان این تیم پس از پایان مسابقه می گریستند. یکی از نکات عجیب این بازی استفاده از داوری بود که در بازی رفت این 2 تیم سبب بروز حساسیت های زیادی شده بود و قمی ها معتقد بودند عامل شکست آن ها در بازی رفت برابر ذوب آهن بوده است. نکته عجیب تر این که این داور در 4 بازی از 8 بازی هدف پویان در لیگ برتر داور بازی این تیم بوده است که اوج سلیقه در چینش داوران لیگ برتر را نشان می دهد. آسیب دیدگی نوریه عباسی پدیده فصل گذشته لیگ برتر هندبال بانوان کشور از ناحیه سر و خونریزی سر وی پس از خطای بازیکن ذوب آهن از دیگر نکات حاشیه این بازی بود. باشگاه قمی خواستار رسیدگی به وضعیت قضاوت داوران این بازی شده است.

 

منبع: ورزش سه