با جیب خالی نمی‌توان ورزش قهرمانی را ادامه داد
مشتزن وزن 64 کیلوگرم که فنی‌ترین بوکسور کشور در سال 93 شد، دیگر به ورزش قهرمانی ادامه نمی‌دهد و فقط برای سلامتی تمرین می‌کند.

 

فنی‌ترین بوکسور کشور

 ‌مصطفی زارع درباره این که چرا از دنیای قهرمانی فاصله گرفته است؟ اظهار کرد: مشکل‌های ورزشکارهای استان ما زیاد است و به حدی مشکل داریم که نمی‌توانیم با فراغ بال به ورزش بپردازیم و باید برای کسب درآمد تلاش ‌کنیم.با این وضعیت وقت زیادی برای ورزش قهرمانی نداریم. او اضافه کرد: از جایی حمایت نمی‌شویم و با جیب خالی نمی‌توان ورزش قهرمانی را ادامه داد. با توجه به این شرایط فقط برای سلامتی تمرین می‌کنم و دیگر انگیزه‌ای برای حضور در میادین قهرمانی ندارم.

زارع با بیان این که بوکس لرستان توانمندی‌های زیادی دارد، تصریح کرد: همواره بوکسورهای لرستانی در تیم‌های ملی حضور داشته و استان ما قطب بوکس کشور بوده اما به‌علت مشکلات مالی و حمایت نکردن، خیلی راحت مشتزن‌های لرستانی این رشته‌ی ورزشی را کنار می‌گذارند.

وی با بیان این که متأسفانه لیگ بوکس در کشور برگزار نمی‌شود، اضافه کرد: اگر لیگ برگزار شود ما هم می‌توانیم منبع درآمدی داشته باشیم اما چون بوکس رسانه ندارد، متأسفانه بخش خصوصی برای تیم‌داری ورود نمی‌کند و چندین سال است که لیگ بوکس تعطیل است.

این مشت‌زن درباره امکانات این رشته در لرستان بیان کرد: سقف سالنی که الان در آن تمرین می‌کنیم چکه می‌کند، کفپوش خوبی ندارد، کیسه بوکس‌ها غیراستاندارد هستند و فقط یک رینگ دارد که آن هم قدیمی است و هیچ‌گونه تجهیزات جدید و مدرنی نداریم و امکانات خیلی ضعیف است.

زارع تأکید کرد: لیاقت ورزشکارهای مدال‌آور لرستانی بیش‌تر از این‌هاست اما متأسفانه هیچ‌گونه حمایتی نمی‌شوند. ورزشکار از خیلی چیزها می‌گذرد برای این که موفق شود اما مسوولان برای او کاری نمی‌کنند.

 

منبع: ورزش سه