کاش دهان سعید معروف را شطرنجی نمی کردند
سرپرست تیم ملی والیبال ایران که گفته می شود در موضع همیشگی دفاع از سعید معروف قرار دارد، در گفت و گویی به مسائل پیش آمده به حواشی معروف پس از حکم محرومیت اشاره می کند.

معروف هم یک بازیکن است مثل همه؛ همین!

 حکم فدراسیون والیبال ایران که محرومیت سعید معروف تا اطلاع ثانوی را به همراه داشت در روزهای اخیر تبدیل به اصلی ترین بحث والیبال شده است. کاپیتان تیم ملی والیبال ایران لیگ پر تنشی را پشت سر می گذارد که حالا پس از هفته ها انتقاد با حکم محرومیت از سوی فدراسیون والیبال رو به رو شد. این حکم فدراسیون مخاطبان را به دو دسته قسمت کرده است؛ موافقانی که می گویند این حکم حتی دیر صادر شده است و عده ای دیگر که معتقدند این نوع برخورد با کاپیتان تیم ملی درست نیست.

در این بین امیر خوش خبر که همیشه گفته می شود در موضع حمایت از سعید معروف است گفته هایی متفاوت دارد و می گوید دلیل اتفاقات روزهای اخیر حساسیت های بی مورد و بیش از حد روی معروف است. خوش خبر در آخرین پست اینستاگرامی خود از معروف حمایت جدی کرده است اما این پست به هفته ها قبل بازمی گردد که عده ای از این حمایت او سو استفاده کرده بودند. خوش خبر با رد ارتباط این پست اینستاگرامی با اتفاقات اخیر در گفت و گویی با "ورزش سه" در مورد حکم سعید معروف اظهارنظر می کند.

* متهم کردن معروف به رفتار غیراخلاقی؛ غیراخلاقی است خوش خبر در ابتدا می گوید که حساسیت ها روی کاپیتان تیم ملی بیش از اندازه است و این مساله به اتفاقات حواشی این بازیکن دامن می زند: «به نظر من بیش از حد روی معروف زوم کرده‌اند. شاید خیلی‌ها به کمیته انضباطی بیایند، حکم بگیرند و بدون سروصدا بروند که اینطور هم هست. هر هفته کمیته انضباطی فدراسیون پر از پرونده‌ها و بازیکنانی است که می‌آیند و می‌روند اما این حساسیت‌ها روی آنها نیست. معروف هم مثل سایر بازیکنان به کمیته انضباطی فراخوانده شده، به جلسه می‌رود، توضیحات خود را ارائه می‌دهد و یا محرومیتی برای او در نظر می‌گیرند و یا توضیحات او را هم خواهند شنید. این اتفاقی است که برای همه می‌افتد اما اینکه با تیترهایی برخلاف سایرین او را متهم به رفتار غیراخلاقی می‌کنند به نظر من صحیح نیست.»

* کوبیاک هم برگ منشی را پاره کرد کوبیاک، کاپیتان تیم‌ملی لهستان در بازی‌ای که همه ما شاهد بودیم به میز منشی در بازی‌های جام‌جهانی رفت و برگه منشی را به جای امضا پاره کرد اما در حالی که همه منتظر محرومیت‌های سنگین او بودند، هیچ عکس‌العملی نشان داده نشد و یا همین بازیکن را در المپیک همه به وضوح دیدند که چه حرکت زشتی مقابل بازیکنان ایران نشان داد و دوربین‌های حاضر در سالن آن را به نمایش گذاشتند که رفتار او با روح المپیک تناقض داشت اما باز هم هیچ عکس‌العملی به آن نشان داده نشد. اعتراض، درگیری، تنش و رفتارهای غیراخلاقی در همین لیگ خودمان هم بسیار دیده می‌شود اما وقتی این اتفاق برای معروف می‌افتد، آن حادثه تبدیل به فاجعه‌ای ملی می‌شود که به نظر من به نفع والیبال ایران نیست.

* کاش دهان معروف را شطرنجی نمی کردند من می‌گویم هر اتفاقی که افتاده است را همانطور که رخ داده نشان بدهیم و نه اینکه کاری کنیم تا بیگانگان و کسانی که با ورزش ایران دشمنی دارند سوءاستفاده کنند. من در صفحات خارجی که دشمنی آنها با ایران اثبات شده است دیده‌ام بعد از این اتفاق تیترهایی زده‌اند که کاپیتان تیم‌ملی والیبال ایران را به محرومیت بر اثر رفتار غیراخلاقی محکوم کرده‌اند که اصلا اینطور نبوده یا اینکه گروهی روی دهان سعید معروف را شطرنجی می‌کنند و دوربین را روی او زوم می‌کنند تا هفته‌ها طول بکشد و بهانه‌ای از او پیدا کنند. هر بازیکنی را شما بگویید این کار را با او بکنند، پس از چند هفته می‌توانید با کنار هم گذاشتند صحنه‌های خاص برای او حاشیه ایجاد کنید که این کار علیه کاپیتان تیم‌ملی صحیح نیست.

* از سعید انتقاد ناجوانمردانه می کنند بعد دسته گل می فرستند برنامه‌ای تلویزیونی در کشور خودمان می‌آید و در یک بازی دوربین خود را روی معروف زوم می‌کند و صحنه‌های صحبت‌های او با داور را صفحه‌ای شطرنجی روی دهان او را می‌پوشاند که مثلا آقای معروف فحاشی کرده است. ای کاش شطرنجی نمی‌کردند تا همه ببینند واقعا او در بازی چه چیزهایی می‌گوید. بعد از اینکه می‌بیند این کار به نفع والیبال نبوده و واقعیت نداشته دست گلی می‌گیرند و سر تمرین تیم پیکان می‌روند تا از معروف عذرخواهی کنند اما چطور می‌شود که در تلویزیون برای همه صحنه‌هایی را پخش کنیم تا اذهان علیه کاپیتان تیم‌ملی شود و به صورتی که کسی متوجه نشود به سر تمرین برویم و از او با گل عذرخواهی کنیم. به نظر من این نوع رفتار با کاپیتان تیم‌ملی منصفانه نیست.

* من هم با حفظ بازیکن به هر قیمت مخالفم

 

 

منبع: ورزش سه