سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران بعد از پایان مسابقات جام تختی و البته اولین حضور حسن یزدانی در وزن جدید نظرات شنیدنی را در مورد این رویداد دارد.

 

 محمد طلایی: حسن یزدانی باید بهتر از این باشد!

به نقل از سایت روزنامه گل، مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی در حالی در مشهد برگزار شد که در کشتی آزاد تیم ایران الف به قهرمانی دست یافت و تیم های ارمنستان، قزاقستان الف و ایران ب در رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند.به همین منظور، به سراغ محمد طلایی سرمربی تیم ‌ملی کشتی آزاد کشورمان رفتیم تا نظرات وی را جویا شویم. طلایی در گفت و گویی که داشت، به حضور کشتی گیرانی مانند حسن یزدانی اشاره کرد و یادآور شد که او حالا رقیبانی دارد که باید برای حفظ دوبنده تیم‌ملی با آنها کشتی بگیرد.

در مورد مسابقات جام تختی صحبت می کنید؟

ما در این مسابقات، در هر وزن از چند کشتی گیر جوان استفاده کردیم که رقابت خوبی با هم داشتند که در نهایت هم با قهرمانی ایران به پایان رسید و در کل راضی کننده بود.

بین این کشتی گیران جوان، نفراتی بودند که نظر شما را برای حضور در تیم‌ملی اصلی بزرگسالان جلب کنند؟

این جوان ها از قبل با ما کار می کنند و روی آنها کار می کنیم اما همین که سن حضور در تیم‌ملی بزرگسالان پایین تر آمده، راضی هستیم.

قبلا از کیفیت مسابقات جام تختی و شرکت نکردن کشتی گیران و تیم های بزرگ انتقادهای زیادی می شد. این دوره چه طور بود؟

در این دوره ما و چند تیم دیگر به صورت الف و ب شرکت کرده بودیم و مدال دارهای المپیکی هم مثل حسن یزدانی حضور داشتند و روی تشک رفتند. تیم های خارجی دیگری هم مثل ارمنستان، گرجستان و قزاقستان هم با کشتی گیرهای خوب خود آمده بودند و اگر چه درجه یک نبودند اما درجه دو هم نبودند!

به حسن یزدانی اشاره کردید که به 86 کیلو آمده. شرایط او در وزن جدید چطور بود؟

حسن کشتی های خوبی گرفت اما باید بهتر شود و رو به جلوتر حرکت کند. ما در این وزن علیرضا کریمی، مجتبی گلیج، جواد ابراهیمی، مطهری و چند جوان دیگر را هم داریم که کشتی گیران خوبی هستند. در اوزان دیگر هم کشتی گیران دیگر ما مانند یونس سرمستی، امید جلالی بهار، علیرضا سرلک، رضا عطری و بقیه حضور دارند.

پس یزدانی باید با آنها هم رقابت کند؟

بله باید با آنها در رقابت های داخلی کشتی بگیرد تا جایگاه خود را حفظ کند.

فکر می کنید او بتواند مانند 74 کیلو در 86 کیلو هم به جایگاهی مناسب مثل قهرمانی المپیک برسد؟

همان طور که گفتم او باید تلاش کند. ما در این وزن علیرضا کریمی را هم داریم و یزدانی برای تکرار موفقیت های قبلی باید تمریناتش را به طور مداوم ادامه دهد.

حالا مسابقات فرانسه را در پیش دارید؟

احتمالا بله. ما در این مسابقات از کمیل قاسمی استفاده خواهیم کرد تا محک بخورد. ضمن این که ما در 97 کیلوگرم هم کشتی گیران دیگری مانند حسین شهبازی و امیر محمدی را داریم که مدعی هستند.

در سنگین وزن اوضاع خوب است؟

ما به غیر از کمیل، یدا... موحدی را داریم که شرایط بهتری پیدا کرده و همچنین امین طاهری که آسیب دیدگی اش برطرف شده و امیررضا امیری که او هم کشتی گیر خوبی است.

با این شرایط، به قهرمانی در مسابقات جام‌جهانی که اسفند ماه برگزار می شود، امیدوار هستید؟

ما همیشه تلاش می کنیم که بهترین نتایج را بگیریم. حالا اگر این تلاش به قهرمانی منجر شد که مهم ترین کار ممکن را انجام داده ایم.

از این موضوعات فنی که بگذریم، حضور کشتی گیرانی مانند حسن یزدانی و قاسم رضایی با لباس آتش نشان ها خیلی جالب توجه بود.

بله همین طور است. به هر حال، این فاجعه بزرگی بود که رخ داد که همه ما از رخ دادن آن ناراحت شدیم. در این شرایط هم از رشته ای مانند کشتی که آیین پهلوانی را دنبال می کند، انتظار می رود که این گونه کارها را انجام دهد.

طرح پوشیدن لباس آتش نشان ها را چه کسی داده بود؟

فکر می کنم که طرح آقای رسول خادم بود. ما توانستیم یک پیام تسلیت بگوییم اما آقای خادم حواس شان بود و گفتند که بچه ها این کار قشنگ را انجام دهند.

 

منبع: ورزش سه