به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در ادامه آخرین روز از پیکارهای لیگ جهانی کاراته وان پاریس، سجاد گنچ زاده که پس از عبور از راهی دشوار و شکست حریفانی سرسخت به فینال 84+ کیلوگرم راه یافته بود، امروز رو در روی رقیب هلندی‌اش قرار گرفت و توانست مقتدرانه «دارلن لاردی» را با نتیجه 7 بر یک، از پیش رو بردارد و قهرمان سنگین وزن لیگ جهانی پاریس شود.

قهرمان جهان در سال 2016، برای رسیدن به فینال این پیکارها، ابتدا «گیاکومو کازولینو» از ایتالیا را 9 بر صفر برد، سپس «الکساندرو پاون» از رومانی را 5 بر صفر از پیش رو برداشت، در ادامه «واسیلی انتوفی» از روسیه را 4 بر صفر شکست داد تا به «انیس ارکان» از ترکیه برسد. نماینده پرقدرت ترکیه که قهرمانی جهان در سالهای 2012 و 2014 را به یدک می کشید و آخرین بار در فینال قهرمانی جهان 2014، گنچ زاده را برده بود، در پاریس هم سرسخت ظاهر شد و پس از 3 راند مبارزه به نتیجه 2-2 رضایت داد، اما این گنچ زاده بود که با توجه به کسب اولین امتیاز این مبارزه، کاراته کای برنده اعلام شد.

سجاد در ادامه این مسابقات، 2 بر صفر «امره اپیک» یکی دیگر از نمایندگان ترکیه را شکست داد و در نیمه نهایی با پیروزی 5 بر 2 مقابل سامان حیدری فینالیست شد تا در مرحله پایانی با پیروزی رو در روی کاراته کای هلندی برای چهارمین بار قهرمان سنگین وزن لیگ جهانی شود.