به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، یکی از این فشارها به دور بودن المپیکی‌ها از شرایط ایده‌آل بر می‌گردد و فشارهای دیگری هم وجود دارد.

موضوع دیگری که اردوی تیم ملی را تحت تاثیر خود قرار داده و شاید هم به خاطر آن سجاد انوشیروانی تصمیم گرفته اردوی تیم ملی را پشت در‌های بسته برگزار کند، فشارهایی است که به خاطر حاشیه‌های کیانوش رستمی به وجود می‌آید.

قرار بود حواشی کیانوش رستمی با تدوین آیین نامه‌ای که فدراسیون می‌نویسد رفع شود اما ظاهرا اینطور نشده است چرا که او بعد از پایان رقابت‌های لیگ برتر در هفته چهارم در مصاحبه‌ای رسما اعلام کرد که همچنان می‌خواهد به تنهایی تمرین کند. فدراسیون وزنه‌برداری همه ملی‌پوشان را موظف کرده بود که آیین نامه مصوب شورای عالی فنی را امضا کنند. با این آیین نامه، فدراسیون در قبال ورزشکاران متعهد به رعایت مواردی و فراهم کردن امکاناتی می‌شود. در مقابل ورزشکاران هم متعهد می‌شوند که مواردی را رعایت کنند. همه وزنه‌برداران نامی و غیر نامی حاضر در اردوی تیم ملی هم این آیین نامه را امضا کردند اما کیانوش رستمی حاضر به انجام این کار نشد.

او بعد از اینکه اردوی تیم ملی را به خاطر برگزاری هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر ترک کرد قرار بود دوباره برگردد اما این کار را نکرد و بعد هم رسما اعلام کرد که همچنان تنها تمرین خواهد کرد. اینجا اما یک سوال اساسی وجود دارد که با ورزشکارانی همانند کیانوش رستمی چه باید کرد؟

وزنه‌برداران مطرح و نام آوری چون کیانوش رستمی که همچنان بر طبل غرور می‌کوبند و از انجام تمرینات آماده‌سازی به تنهایی سخن به میان می‌آورند، برای مطیع شدن و بازگشت به نظم و انضباط شاید فقط یک راه داشته باشند که آن هم ساختن پشتوانه‌های استوار و قدرتمند برای تیم ملی وزنه‌برداری است. اگر در وزن 85 کیلوگرم علاوه بر کیانوش رستمی یک وزنه‌بردار خوب دیگر وجود داشت او هرگز جرات نمی‌کرد سخن از تمرین کردن در بیرون از اردوی تیم ملی به میان بیاورد اما اشتباهات مدیریت گذشته در کار کردن در رده‌های نوجوانان و جوانان باعث شده تا حالا فقط متکی به چند ستاره باشیم.

فاصله چهار ساله تا بازی‌های المپیک 2020 بهترین فرصت برای ساختن یک تیم جدید است و حتما فدراسیون وزنه‌برداری می‌تواند در کنار حفظ این ستاره‌ها با کمک کادر فنی چهره‌های جوان را معرفی کند. وقتی یک جوان در وزن 85 کیلوگرم به مدال طلای مسابقات مهم بین‌المللی برسد آنگاه کیانوش حساب کار دستش خواهد آمد و به جای دوری از اردوی تیم ملی پیش از همه در تمرینات حاضر خواهد شد.

نکته‌ای مهم و قابل توجه در این میان وجود دارد که کیانوش رستمی باید به آن دقت کند. او که مدعی است می‌تواند به تنهایی تمرین کند، آیا قادر خواهد بود به تنهایی راهی مسابقات بین‌المللی شود؟ آیا می‌تواند به تنهایی خودش را به فدراسیون جهانی معرفی کند و یا می‌تواند در قبال مسائل دوپینگ پاسخگوی مجامع بین‌المللی باشد؟ او که خواهان دریافت حقوق و مزایا از فدراسیون است اما امروز به خواسته فدراسیون تن نمی‌دهد، چگونه می‌تواند در آینده توقع داشته باشد که مدیریت فدراسیون شرایط حضور این ورزشکار را در میادین بین‌المللی فراهم کند؟

از اردوی تیم ملی خبر می‌رسد که سجاد انوشیروانی به شدت در قبال این رفتار کیانوش رستمی موضع گرفته است و مدیریت فدراسیون وزنه‌برداری هم تصمیم دارد که حتما این رفتار قهرمان نامی وزنه‌برداری را مورد بررسی قرار بدهد و یک تصمیم جدی در این باره بگیرد. ظاهرا امروز شورای فنی نشستی در این باره برگزار خواهد کرد و غیبت کیانوش را مورد بررسی قرار خواهد داد. امروز اعضای شورای عالی فنی می‌خواهند پای آیین نامه‌ای که خودشان امضا کرده‌اند بایستند.